2014

Blancco hjälper organisationer att möta utmaningarna kring effektiv och säker dataradering från mobila enheter

JOENSUU, Finland, July 10, 2013 /PRNewswire/ --

Lösningen Blancco Mobile inför dataraderingens bästa praxis till mobila enheter: faktabladet ger riktlinjer för att uppnå datasäkerhet och regelefterlevnad av världsklass

Gartner förutspår att försäljningen av smarttelefoner och surfplattor kommer att överskrida en miljard år 2013, och dessa enheter används inte längre enbart för privat bruk. Huvuddelen av de mobila enheter som i dag används av den rörliga arbetskraften är ofta fyllda med känsliga uppgifter om företaget, kunderna och de anställda. Blancco, global ledare inom lösningar för dataradering och datoråteranvändning, hjälper företag runt om i världen att på ett säkert sätt klara av BYOD-trenden (Bring Your Own Device).

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130418/608188 )

"Med hjälp av bästa praxis inom dataradering och tredjepartsverktyg, såsom TÜV-godkända Blancco Mobile, hjälper vi organisationer att eliminera riskerna med dyra dataintrång samt uppfylla standarder och föreskrifter", säger Kim Väisänen, vd och grundare av Blancco. "Våra kunder har implementerat effektiva policyer och processer för att radera data säkert när ägaren till en smarttelefon byts, eller när BYOD-surfplattor och smarttelefoner har nått slutet av sin livscykel."

Blancco har utvecklat ett faktablad med riktlinjer för säker och effektivt hanterad radering av data från mobila enheter, med ett minimalt resursbehov  och utan avbrott i verksamheten. Ladda ned bladet på http://www.blancco.com/sv/erase-smartphones/. I faktabladet presenteras fördelarna med certifierad dataradering- en mjukvarubaserad metod för att skriva över och eliminera all elektronisk information - jämfört med fysisk dataradering, fabriksåterställning och mindre omfattande överskrivningsmetoder.

"Att kunna tillhandahålla verifierbara bevis för dataraderingen är en annan viktig sida av vår lösning", konstaterar Väisänen. "Vårt faktablad tar upp detta samt andra viktiga detaljer gällande regelefterlevnad. Vi är glada över att få dela det med organisationer som vill uppnå bästa resultat när det gäller datasäkerhet."

Om Blancco

Blancco är en beprövad dataraderingslösning för miljoner användare runt om i världen. Som global marknadsledare inom dataraderingslösningar och lösningar för datoråteranvändning kan Blancco erbjuda branschens mest certifierade dataraderingslösningar. Företaget har kunder inom en mängd branscher inklusive bank, finans, myndigheter och försvar. Företagets produkter värderas högt av professionella inom avyttring av it-tillgångar runt om i världen. Blancco arbetar via ett omfattande nätverk av internationella kontor och partner i Europa, Nordamerika, Mellanöstern, Ryssland, Asien och Australasien. Mer information finns på http://www.blancco.com.

Mediakontakt:
Monica Shaw
+1-770-367-9534
mshaw@carabinerpr.com

Blancco Oy Ltd.
Kim Väisänen, vd och grundare
+358-50-585-2885
kim.vaisanen@blancco.com

SOURCE Blancco Oy Ltd.

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services