PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring
2014

Bruynzeel-divisionen hos Constructor slås samman med Qubiqa Storage Solutions - under varumärket Nordplan

Share with Twitter Share with LinkedIn

PANNINGEN, Nederländerna och VIPPERØD, Danmark, January 10, 2013 /PRNewswire/ --

Constructor Group och Qubiqa offentliggjorde idag att de har ingått ett avtal under vilket Bruynzeel-avdelningen i Constructor Group - känt under namnet Constructor i Danmark, Norge och Sverige och Bruynzeel Storage Systems i många andra länder - kommer att slås samman med Qubiqa Storage Solutions - under namnet Nordplan.  Den nya organisationen kommer att gå under namnet Bruynzeel Storage Systems.

"Sammanslagningen med Qubiqa Storage Solutions understryker vår strävan efter att tillverka förvaringslösningar som sticker ut i fråga om kvalitet, innovation och effektivitet som företag vill ha och människor älskar", förklarar Igor La Vos, ordförande för Bruynzeel Storage Systems. "Qubiqa Storage Solutions tillför sitt prisbelönta designsortiment av Jacob Jensen till Bruynzeels portfölj."

"Det har alltid varit vår vision att leverera säkra, effektiva och framförallt intelligenta förvaringslösningar. Sammanslagningen med Bruynzeel-divisionen kommer att förstärka vår vision och ge oss tillgång till teknologier, expertis och resurser inom tillverkning som vi behöver för att avancera och förnya oss" säger Morten Andersen, VD för Qubiqa Storage Solutions.

Tack vare denna sammanslagning, kommer Bruynzeel Storage Systems att förstärka sin position som den mest innovativa aktören på förvaringsmarknaden. "Sammanslagningen kommer att ha en omedelbar positiv inverkan på vårt nyligen lanserade kontorskoncept. I oktober tilldelades detta kontorskoncept ett pris för innovation inom arkitektur och kontor. Juryn lovordade de innovativa lösningarna vad gäller att utrusta väletablerade förvaringssystem med nya funktioner som garderober, förvaringsskåp eller ett pentry, vilket möjliggör en placering i kontoret, nära arbetsområdet.  Juryn nämnde utformningen av detaljer som är lämpliga för optimering. Exempelvis bör styrpanelerna vara inbäddade i ytan. Detta är exakt vad Bruynzeel Storage Systems kan erbjuda sina kunder efter införlivandet av Jacob Jensens designsortiment", säger Igor La Vos.

Det är Bruynzeel Storage Systems ambition att gå framåt som en innovativ organisation med moderna tillverkningsanläggningar som är redo att hantera både små och stora projekt på en konkurrenskraftig nivå och som kan leverera intelligenta, snygga och anpassade förvaringslösningar, baserat på kvalitet och socialt samt miljömässigt ansvar.

Framtiden inom lagring - nu.

Sammanslagningen avvaktar slutgiltiga villkor, inklusive myndighetsgodkännande.

Ytterligare information återfinns på http://www.bruynzeel-storage.com/merger.

Om Bruynzeel-divisionen i Constructor Group

Constructor Group AS är en ledande tillverkare och leverantör av högkvalitativa lagringslösningar, som marknadsförs över hela världen. Inom Constructor Group, är verksamheten uppdelad i en Bruynzeel-division och en industriell avdelning. Bruynzeel-divisionen tillhandahåller intelligenta och utrymmesbesparande förvaringslösningar för kontor, arkiv, bibliotek och museum som täcker ett brett utbud av användningsområden och marknadsförs under märkena Constructor och Bruynzeel Storage Systems. Med dessa lösningar siktar Bruynzeel-divisionen på att överträffa förväntningarna från sina kunder genom att utmärka sig vad gäller kvalitet, innovation och effektivitet.

Om Qubiqa Storage Solutions

Qubiqa är en sammanslagning av flera företag: QLS, Jokan, Univeyor, Seelen och Nordplan. En ny och mera "slimmad" affärsmodell, kombinerat med stark och fokuserad produktutvecklingsförmåga, gör att Qubiqa sticker ut som ett modernt, framtidstänkande företag. Qubiqa erbjuder kvalitetsprodukter, system och lösningar för optimering av intern logistik, automatisering och förvaring. Qubiqa Storage Solutions strävar efter att vara en professionell partner när det gäller alla aspekter av arkiv-, biblioteks- och museiförvaring och erbjuder intelligenta och anpassade förvaringssystem som kombinerar den senaste tekniken med sofistikerad design.

Faktablad
Hemsida Constructor Group:        http://www.constructor-group.com
Hemsida Qubiqa:                http://www.qubiqa.com
Hemsida Bruynzeel-avdelningen:        http://www.bruynzeel-storage.com
Hemsida sammanslagning:        http://www.bruynzeel-storage.com/merger

Presskontakt:
Maril van Kempen
Maril.vankempen@bruynzeel.org
+31(0)77-306-90-00

SOURCE Bruynzeel Storage Systems

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center