PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring

Danskerne ligger lunt i svinget, når det gælder ferie

Share with Twitter Share with LinkedIn

LONDON, March 26, 2013 /PRNewswire/ --

Men russerne er номер один (nummer et) med hele 40 ferie- og helligdage om året

Det kan godt være, at vi danskere konstant sukker efter mere ferie. Men vi har ikke noget at klage over. I hvert fald ikke sammenlignet med eksempelvis mexikanerne. Danskerne har nemlig i alt 34 ferie- og helligdage at se frem til i år, mens mexikanerne blot har i alt 13 dage. Russerne indtager dog, med hele 40 ferie- og helligdage, førstepladsen som det land, hvor man kan nyde flest dage på langs. Det viser en ny ferieopgørelse foretaget af hoteleksperten Hotels.com i 30 lande verden over.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130326/604932-INFO )

Er man vild med ferie- og fridage, skal man måske overveje at flytte til Rusland. I hvert fald er det Rusland, der topper listen over lande med flest ferie- og helligdage. Hele 40 dage bliver det til i 2013 - og det vel at mærke foruden de helligdage, der måtte falde på en lørdag eller søndag.

At være dansker er dog ikke så ringe endda. Vi kan nemlig se frem til i alt 34 ferie- og helligdage i år - heraf 25 lovpligtige feriedage og 9 helligdage, der falder i hverdagene.

Dette antal ferie og helligdage indbringer os en ottendeplads på listen over de lande, der har flest fridage i 2013. Samtidig ligger vi langt over gennemsnittet, der er lige knap 28 dage, for de 30 lande.

Flere helligdage i Norge, Sverige og Finland

Sammenlignet med vores nordiske naboer har vi danskere dog færre helligdage, der udløser en fridag i hverdagene. Og derfor lander både Sverige, Norge og Finland længere oppe på listen end danskerne med hhv. 36, 35 og 35 fridage i løbet af 2013.

Der er i det hele taget stor forskel på, hvordan ferie- og helligdage fordeler sig rundt omkring i verden.

Eksempelvis har man i Argentina næsten dobbelt så mange helligdage (19 dage), som man har feriedage (10 dage), fordi man bl.a. holder fri i forbindelse med karneval i februar. I modsætningen til dette har inderne blot fem helligdage, hvoraf den ene ligger i forbindelse med Mahatma Ghandis fødselsdag, mens de kan nyde 21 feriedage fra jobbet.

Antal ferie- og helligdage i 2013 fordelt på lande:

Land        Feriedag    Helligdage  Total
    28  Kina                  5          11           16
    29  Canada               10           5           15
    30  Mexico                7           6           13

OBS: Data indeholder ikke helligdage, der falder i weekender.

Om Hotels.com

Hotels.com er en af de ledende online bookinghjemmesider med næsten 200.000 tilknyttede hoteller i mere end 200 lande, der spænder fra internationale hotelkæder og all-inklusive ressorter til lokale favoritter og Bed and Breakfast samlet med al den information, du skal bruge, for at booke det perfekte hotelophold.

Hotels.com drager nytte af at indgå i et af verdens største forhandlingsteams inden for hotelbranchen, som forhandler de bedste priser til sine kunder, herunder tilbydes der ofte udsalg, særtilbud og kampagner. Regelmæssige nyhedsbreve tilbyder eksklusive tilbud og varsler kommende kampagner og tilbud. Derudover findes der på Hotels.com mere end 7 mio. brugeranmeldelser fra kunder, som rent faktisk har boet på hotellerne, hvilket er med til at sikre Hotels.com's kunder den bedst mulige information forud for en booking.

Gennem sit førende loyalitetsprogram Welcome Rewards[TM] kan brugere optjene en ekstra overnatning for hver 10. opsparede nat på mere end 85.000 hoteller.

Hotels.com har prisgaranti, hvilket vil sige, at hvis en kunde kan finde den samme bookingaftale billigere andetsteds på et allerede betalt hotel, vil Hotels.com matche prisen. Rejsende kan booke hoteller online eller ved at kontakte vores flersprogede kundeservicecenter.

Special-designede apps til smartphones og tablets giver brugerne mulighed for at søge på og booke mere end 20.000 sidste-øjebliks-tilbud fra hele verden. App'en kan downloades gratis her og på Hotels.com's hjemmeside.

De seneste 8 år har Hotels.com, to gange om året, udgivet en prisbelønnet oversigt over udviklingen i de internationale hotelpriser kaldet Hotels.com Hotel Price Index[TM] (HPI®). Oversigten udgives nu i 31 nationale udgaver og kan findes her.

Følg Hotels.com på Facebook, Twitter og YouTube.

Hotels.com er en del af Expedia Inc., som er det største online rejsebureau i verden med en omfattende portefølje, der inkluderer nogle af verdens mest velkendte varemærker.

Kontakt Hotels.com

Kontakt venligst det danske pressekontor for Hotels.com på telefon 39 17 89 14 eller på mail: presse@hotels.dk.
Alternativt kontakt Hotels.com PR manager Yvonne Bonanati på telefon (+44)-20-7019-2165 eller på mail: ybonanati@expedia.com.

SOURCE Hotels.com

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center