Dodge & Cox lanceert Dodge & Cox Worldwide Global Bond Fund

SAN FRANCISCO, May 2, 2014 /PRNewswire/ -- Dodge & Cox, een van de grootste investeringsadviseurs in privé-eigendom ter wereld, kondigde vandaag de opening van haar vierde ICBE-fonds aan, de Dodge & Cox Worldwide Funds plc —Global  Bond Fund.

Het Global Bond Fund investeert met name in obligaties over meerdere landen (zowel ontwikkelde landen als opkomende markten) en munteenheden (VS en niet-VS). De Barclays Global Aggregate Bond Index fungeert als ijkpunt voor het fonds. Het Global Bond Fund wordt beheerd door de Global Bond Investment Policy Committee, wiens zes leden gemiddeld 19 jaar bij Dodge & Cox actief zijn. Het team beheert sinds december 2012 een privaat wereldwijd obligatiefonds met eigen middelen.

Dana Emery, de CEO, President en Director of Fixed Income van Dodge & Cox vertelde bij de opening, "Dodge & Cox investeert al meer dan 25 jaar internationaal in zowel onze vastrentende als onze equity strategieën. Gedurende de jaren hebben wij onze wereldwijde onderzoekscapaciteiten verdiept en verbreed, en tegelijkertijd hebben wij een sterkere globalisering van beide economieën en markten gezien. Wij geloven dat wereldwijde obligaties een duurzame, investeerbare en aantrekkelijke activaklasse vertegenwoordigen, en wij bevinden ons in een goede positie om ons voordeel te doen met groeiende mogelijkheden in wereldwijde vastrentende markten."

Het Global Bond Fund heeft veel van dezelfde eigenschappen als de andere Dodge & Cox Worldwide Funds, inclusief een teamgericht besluitvormingsproces, lage kosten, een focus op fundamenteel onderzoek, een individuele obligatieselectie en een langetermijns investeringshorizon.

Charles Pohl, Chairman en Chief Investment Officer van Dodge & Cox zei ook, "Gezien ons wereldwijde onderzoeksbereik, geïntegreerde investeringsteam en het samenwerkingsproces dat wij gebruiken bij equity en vastrentende strategieën, is een wereldwijd obligatiefonds een natuurlijke volgende stap in ons aanbod voor investeerders. Wij lanceerden in 2009 het Global Stock Fund en de International en U.S. Stock Funds in 2010. De lancering van het Global Bond Fund is voor ons geweldig omdat het zorgt voor een compleet productaanbod."

Het Dodge & Cox Global Bond Fund wordt vanaf vandaag aangeboden aan in aanmerking komende aandeelhouders, in een aantal verschillende aandeelklassen. U vindt meer informatie op de website van Dodge & Cox Worldwide Funds.

Dodge & Cox werd opgericht in 1930 en beheert meer dan $234 miljard voor individuele en institutionele investeerders in beleggingsfondsen, ICBE's, en privérekeningen vanaf 31 maart 2014. Bezoek voor meer informatie over Dodge & Cox onze website: www.dodgeandcoxworldwide.com.

Deze materialen zijn slechts bedoeld ter informatie en discussie. Deze informatie dient niet gezien te worden als colportage of een aanbod voor de aankoop van aandelen van enig product dat wordt ondersteund of aangeraden door Dodge & Cox of een aanbod van Dodge & Cox Worldwide Investments Ltd (of enige partner) voor het leveren van diensten in welk rechtsgebied dan ook. De meningen die hierin uiteengezet zijn vertegenwoordigen de meningen van Dodge & Cox Worldwide Investments Ltd en zijn niet bedoeld als voorspelling of garantie voor toekomstige resultaten voor enig product of enige dienst. De Dodge & Cox Worldwide Funds plc zijn momenteel geregistreerd voor distributie in Denemarken, Finland, Duitsland, Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

* Als een Ierse Instelling voor Collectieve Belegging in Effecten (ICBE), mag Dodge & Cox Worldwide Funds plc aandelen in deze fondsen vrijelijk vermarkten en verkopen in de hele Europese Economische Ruimte, waar de ICBE's de meldingsprocessen en grensoverschrijdende registratieprocessen onder de ICBE/UCITS richtlijn naleven, of anderszins voldoen aan van toepassing zijnde wetgeving.

SOURCE Dodge & Cox

RELATED LINKS

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services