Dorian LPG Ltd. kunngjør gjennomføringen av overtakelsen av Scorpio Tankers Inc. VLGC Fleet og 250 $ millioner privat investering og erklæring av 2 aksjer

STAMFORD, Connecticut, 27. november 2013 /PRNewswire/ -- Dorian LPG Ltd. (NOTC: Dorian LPG) ("Dorian LPG" eller "Selskapet") har gleden over å annonsere at de har vellykket konkludert sin tidligere annonserte avtale med Scorpio Tankers Inc. (NYSE: STNG) ("Scorpio Tankers") om å overta dens Very Large Gas Carrier ("VLGC") nybygningskontrakter forbundet med innskudd på 83,1 $ millioner, og et kontant bidrag på 1,9 $ millioner i utbytte for 39,9 millioner nylige utstede Dorian LPG aksjer som representerer 30 % av selskapets proforma, utstående aksjer.

Samtidig med gjennomføringen av transaksjonen mellom Dorian LPG og Scorpio Tankers, har Dorian LPG også stengt sitt abonnement for sin private emisjon på 80 405 405 aksjer til norske og internasjonale institusjonelle investorer til en pris på 18,50 NOK noe som representerer cirka 250 $ millioner i brutto emisjonsproveny. Selskapet har nå 213 579 150 aksjer utstedt og utestående.

Dorian LPG erklærte også de 2 aksjene som ble overtatt fra Scorpio Tankers og dermed øker sin flåte til 16 ECO VLGC med leveranser i 2014 og 2015 fra Hyundai Heavy Industries Group ("HHI") og Daewoo Shipping and Marine Engineering Ltd.

Om Dorian LPG

Dorian LPG er et rendyrket LPG rederi og en ledene eier og operatør av moderne VLGC-er. Dorian LPG har i dag tre moderne VLGC-er og er et trykkbelastet LPG fartøy på vannet. Dorian LPG har 16 ECO VLGC nybyggninger med levering I slutten av 2014 og 2015 fra HHI og Daewoo Shipping and Marine Engineering Ltd., inklusiv de 13 som de har overtatt fra Scorpio Tankers. Dorian LPG har 3 aksjer i ECO VLGC-er. Dorian LPG har kontorer i Connecticut, USA; London, United Kingdom og Piraeus, Hellas. Mer informasjon m selskapet finnes på selskapets nettside: http://www.dorianlpg.com/.

Om Scorpio Tankers

Scorpio Tankers er en leverandør av marintransport av petroleumsprodukter på verdensbasis. Scorpio Tankers eier for øyeblikket 19 tanker (en LR2 tank, fire LR1 tanker, en Handymax tank, 12 MR tanker og en post-Panamax tank) med en gjennomsnittsalder på 3,9 år, tidsfordelinger på 29 produkttanker (åtte LR2, fire LR1, åtte MR og ni Handymax tanker), og har kontrakt på 54 nybyggningsfartøy (28 MR, 12 LR2 og 14 Handymax ice class 1A produkttanker), 44 forventes å bli levert i 2014 og 10 innen 2015. Scorpio Tankers eier 30 % av Dorian LPG Ltd. Mer informasjon om selskapet er tilgjengelig på selskapets nettside http://www.scorpiotankers.com/, som ikke er en del av denne pressemeldingen.

For ekstra informasjon, kontakt:

Marina Hadjipateras; Investor Relations: Tlf.: +1 (203) 978-1234/Mob.: +1(203)722-5087
Eller
Ted Young, CFO: Tlf.: +1 (203) 978-1234

SOURCE Dorian LPG Ltd.

RELATED LINKS

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services