Interstate Hotels & Resorts actief in het Verenigd Koninkrijk met overname van Sanguine Hospitality Management Platform

-- Interstate vergroot Europese portfolio tot 51 hotels

ARLINGTON, Virginia en LONDEN, 1 maart, 2013 /PRNewswire/ -- Interstate Hotels & Resorts – de toonaangevende, in de Verenigde Staten gevestigde onderneming voor hotelmanagement, wil haar positie op Europese markten versterken. Daarom heeft het bedrijf vandaag aangekondigd dat het de Britse markt zal betreden als het eerste in de Verenigde Staten gevestigde, externe beheerbedrijf met een aanzienlijke aanwezigheid en een volledig team dat werkzaam is in het Verenigd Koninkrijk. Interstate heeft de managementportfolio van Sanguine Hospitality overgenomen: dit is een in Liverpool gevestigde onderneming die vastgoedlocaties voor vermaak ontwikkelt en bezit. Interstate, dat een veelzijdige Britse portfolio heeft, zal over een sterke aanwezigheid beschikken in het land, die wordt ondersteund door de ongeëvenaarde werknemers, systemen en relaties van het bedrijf.

In het kader van deze transactie worden veertien hotels (met samen meer dan 1900 kamers) van een hoge kwaliteit in het Verenigd Koninkrijk toegevoegd aan het Europese aanbod van het bedrijf. Dit betekent dat het totaalaantal hotels in de regio dat onder het beheer en aansturing van Interstate valt uitkomt op 51. De Britse portfolio bevat negen pas gebouwde hotels van toonaangevende merken, waarvan het merendeel tijdens de afgelopen twee jaar is geopend. Ook bevinden vijf hotels zich momenteel in de ontwikkelingsfase. Tweederde van de bestaande hotels is fullservice. Het restant beschikt over gedeeltelijk dienstenaanbod.

"Het stemt echt tot tevredenheid om de omvang van de wereldwijde bedrijfsactiviteiten van Interstate te zien groeien, zodat we voldoen aan onze overkoepelende uitbreidingsstrategie," aldus Jim Abrahamson, Chief Executive Officer van Interstate Hotels & Resorts. "De Britse onderdelen sluiten zich aan bij ons bestaande platform van Interstate Europe in Rusland en het vasteland van Europa. We kijken uit naar onze samenwerking met Sanguine en zijn uitstekend presterende teams. Dankzij deze relatie bevindt Interstate zich vanuit strategisch opzicht in een uitstekende positie voor aanzienlijke toekomstige groei en kansen in de gehele regio. Onze wereldwijde zakelijke ervaring gekoppeld aan onze duurzame, positieve relaties met internationale topmerken dragen bij aan een succesvolle toekomst voor Interstate en Sanguine."

Interstate hanteert bij het portfoliobeheer langetermijncontracten, zodat de Europese aanwezigheid wordt versterkt met toegewijde, in het Verenigd Koninkrijk gevestigde bedrijfsactiviteiten, verkoop, financiën, ontwikkeling, human resources en etens- en drankwaarvoorzieningen. De bij de overname betrokken internationale partners zijn Doubletree van Hilton, Hampton van Hilton, Hilton, Wyndham en Hotel Indigo.

"Ondanks dat we significante successen hebben behaald door middel van organische groei en een goede reputatie op de markt, zetten we dankzij deze nieuwe relatie een enorme stap en hebben we nu een platform waarmee een enorme groei-impuls wordt gerealiseerd," aldus Simon Matthews-Williams, directeur van Sanguine Hospitality. "Vanaf onze eerste bijeenkomsten was het duidelijk dat Interstate in Sanguine een progressief, succesvol en ambitieus bedrijf herkende. We zijn vol vertrouwen dat dit de juiste beslissing op het juiste moment is, niet alleen voor het bedrijf, maar voor onze geweldige medewerkers en trouwe klanten binnen onze volledige portfolio."

"Toekomstprojecties voor deze markt zijn uitstekend en er zijn inmiddels veertien hotels toegevoegd of geopend. Interstate kijkt dus reikhalzend uit naar het beheren van deze portfolio met behulp van de beste ontwikkelaars en solide grondbeginselen, zodat de omzet van elk hotel kan worden verbeterd," aldus Leslie Ng, Chief Investment Officer van Interstate Hotels & Resorts. "Sanguine heeft een goede reputatie in Europa op het gebied van uitstekende projectenontwikkeling. In het kader van het uitvoeren van onze globale uitbreidingsstrategie verwachten we een succesvol eindresultaat met onze nieuwe partner, die al snel bekend stond als een van Europa's beste ontwikkelaars van hotels."

Bezoek www.interstatehotels.co.uk voor meer informatie.

Over Interstate Hotels & Resorts
Interstate Hotels & Resorts, Inc., een volledige dochteronderneming van een 50/50 joint venture tussen dochterondernemingen van Thayer Lodging Group en Jin Jiang Hotels, is de toonaangevende, in de Verenigde Staten gevestigde onderneming voor wereldwijd hotelbeheer die beschikt over  merknaamhotels en -resorts met fullservicepakketten en een gedeeltelijk dienstenaanbod, evenals conventiecentra en onafhankelijke hotels. Interstate en zijn partners zijn verantwoordelijk voor 344 hotels met meer dan 65.000 kamers in Noord-Amerika, Europa en de Aziatische-Pacifische regio, waaronder zes hotels waarvan het de eigenaar is. Bovendien heeft Interstate overeenkomsten afgesloten om 45 hotels te exploiteren met meer dan 7200 kamers die nog worden gebouwd of ontwikkeld op diverse wereldwijde locaties.

Neem contact op met Senior Vice President, Development-Europe, Aaron Greenman via +32 490 43 15 72 voor meer informatie over hotelbeheer in het Verenigd Koninkrijk. U kunt ook www.interstatehotels.co.uk bezoeken. Ga naar www.interstatehotels.com voor meer informatie over Interstate Hotels & Resorts. Ga op zoek naar Interstate op www.linkedin.com/company/interstate-hotels-resorts, www.facebook.com/InterstateHotels en http://jobs.interstatehotels.com

Over Sanguine Hospitality
Voor de overeenkomst met Interstate Hotels & Resorts ontwikkelde en beheerde Sanguine Hospitality hotels, restaurants en spa's in het Verenigd Koninkrijk, waar het een van de snelstgroeiende onafhankelijke bedrijven werd.

Deze projectontwikkeling wordt na de overeenkomst voortgezet. Onder leiding van directeur en oprichter Simon Matthews-Williams en onder algemeen directeur Nick Taplin heeft Sanguine toekomstplannen voor nieuwe projecten in Newcastle en Glasgow. Ook worden drie projecten voorbereid voor Londen. Aan het begin van 2013 opent Sanguine een nieuw kantoor in het centrum van Birmingham.

Sinds de oprichting in 2005 heeft Sanguine licentieovereenkomsten afgesloten met de InterContinental Hotels Group (IHG), Hilton Worldwide, Wyndham Worldwide en Marco Pierre White.Sanguine, dat nauw samenwerkt met deze bedrijven, werkt met hotels van Hotel Indigo, Holiday Inn Express, Hilton, DoubleTree van Hilton, Hampton van Hilton en Days Inn, evenals restaurants van de Marco Pierre White Steakhouse Bar & Grill en Frankie's New York Italian Bar & Grill.

Sanguine heeft ook een eigen merk luxueuze gezondheidscentra en spa's van het merk theclubandspa.

Bezoek www.sanguine.com voor meer informatie.

SOURCE Interstate Hotels & Resorts

RELATED LINKS

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services