PR Newswire: news distribution, targeting and monitoring
2014

Island inviterer verden til middag i anledning af lanceringen af Eldhús - Islands lille madhus

Share with Twitter Share with LinkedIn

LONDON, February 29, 2012 /PRNewswire/ --

Island inviterer turister til at deltage i en 12-dages kulinarisk rundtur i Eldhús; Islands lille madhus. Rejsen starter i Reykjavik og fortsætter over sorte sandstrande og sneklædte gletsjere og fejrer Islands fineste madvarer undervejs.

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20120229/515313)

Tom Sellers (kendt fra Noma) bliver en af chefkokkene på Eldhús og vil være ledsaget af sin maître-d, Heimir og andre islændinge i det eksklusive projekt, der kun vil have plads til seks gæster pr. aften.

I oktober 2011 blev Island det første land i verden, der åbnede sine døre for at invitere turister med til en unik islandsk oplevelse. Efter en tale til nationen fra præsident Ólafur Ragnar Grímsson satte hundredvis af islændinge deres individuelle invitationer på inspiredbyIceland.com.

Efter et overvældende antal svar fra turister, strømmede disse til øen for at deltage i grænsesøgende oplevelser. Et indblik i islandsk mad var et meget populært tilbud, og selve præsidenten inviterede turister over til islandske pandekager sammen med ham selv og hans kone Dorrit.

I forlængelse af populariteten med mad planlægger Island nu at sætte sit præg på verden som en inspirerende destination for madelskende turister og vil tilbyde de besøgende en unik madoplevelse. Eldhús, det lille madhus, som er bygget fra bunden af, vil rejse på tværs af de mest afsidesliggende og ekstreme områder i Island for at finde de bedste retter fra det islandske køkken.

Designet til at omfatte traditionel islandsk charme er Eldhús, der er islandsk for køkken og bogstaveligt kan oversættes til "Ildhus", komplet med et græstag, et intimt sted (2 x 4,3 meter) med plads til kun seks spisende gæster omkring et enkelt bord hver aften. Husets helt egne islandske butler, Heimir, følger med på ekspeditionen og  byder gæsterne velkommen hver dag.

Med offentliggørelsen den 7. marts 2012 er dette det nyeste projekt fra Inspired by Iceland og henvender sig til madelskende turister; specielt dem, der endnu ikke er klar over, hvor meget islandsk gastronomi har udviklet sig.

Turister inviteres til at spise på den eksklusive restaurant via Inspired by Icelands hjemmeside (inspiredbyiceland.com) fra kl. 14:00 i dag.

Den forestående madrejse har allerede inspireret verdensklasseskokken Tom Sellers (tidligere på Noma), som vil være i Island for at deltage i lanceringen af Eldhús og vil følge husets rejse i et forsøg på at hente islandsk inspiration  til hans egen restaurant, som snart åbner i London.

"Jeg er yderst fascineret af islandsk madlavning. Befolkningen i Island er lidenskabelig omkring mad, men vi hører ikke så meget om det uden for selve Island. De er et kreativt land og takket være deres kreavititet mht. mad mad begynder vi nu at se interessante madtendenser dukke op. Traditionelle delikatesser er stadig vigtige i deres madkultur, men islandsk mad har taget en moderne drejning. De har adgang til nogle af de friskeste ingredienser i verden, og tilberedningen er simpelthen fremragende. Islændingene bør være stolte af dette og vise verden, hvad de rent faktisk kan gøre", siger Tom.

Det islandske samfund vil også blive opfordret til at åbne deres køkkener for turister til et væld af kulinariske oplevelser som en del af invitationsprogrammet Inspired by Iceland.

"I efteråret 2011 åbnede vi vores døre for turister og delte unikke oplevelser, som man ikke kan finde andre steder i verden. Nu, med Eldhús og også vores egne køkkener, har vi den vidunderlige mulighed for at gøre dette igen og dele glæden ved vores  madkultur, der hele tiden udvikler sig", siger Inga Hlín Pálsdóttir, direktør for Marketing & Visit Iceland hos Promote Iceland.

Noter til redaktører

Inspired by Iceland-kampagnen er et offentligt-privat samarbejde - mellem den islandske regering, Reykjavik, Icelandair, Iceland Express, ISAVIA, Rejsebrancheforeningen og Handels- og Service-organisationen. Omkring 130 virksomheder er involveret. Kampagnen udvikles og ledes af Promote Iceland.

Kontakt:

Inspired by Iceland http://www.inspiredbyiceland.com
Promote Iceland http://www.promoteiceland.is
Íslenska http://www.islenska.is
The Brooklyn Brothers http://www.thebrooklynbrothers.com

Kilde: Inspired by Iceland

For yderligere oplysninger, kontakt venligst Laura Wood hos The Brooklyn Brothers på +44-207-734-3007 eller e-mail laurawood@thebrooklynbrotherspr.com eller katiehancock@thebrooklynbrotherspr.com

SOURCE Inspired By Iceland

Featured Video

Journalists and Bloggers

Share with Twitter Share with LinkedIn

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services

Online Member Center