Onderzoek door Location Group: nieuwe tophuren van meer dan CHF 15.000 bij horlogerieën aan de Bahnhofstrasse in Zürich (afbeelding/document)

ZÜRICH, February 27, 2014 /PRNewswire/ --

- Opmerking: het beeldmateriaal en de grafieken "Most Expensive Shopping Streets Zürich 2013" en "Development of Most Expensive Retail Rents Bahnhofstrasse, Zürich" en het overzicht "Table of Contents" in PDF-formaat staan gratis voor

download ter beschikking op: http://www.presseportal.ch/de/pm/100019131 -

In de 6de Retail Market Study van de Location Group werden op meer dan 1500 pagina's in totaal 150 internationale steden en jetset-resorts van de modewereld onderzocht. Meer dan 3000 winkelopeningen, 1000 detailhandelaren, 800 winkelstraten en 500 winkelcentra werden geanalyseerd. Het onderzoek heeft tot dusver meer dan 100.000 lezers weten te bereiken.

Prada betaalt Burger 23 miljoen

In Zürich is het Prada gelukt het huurcontract van Olivier Burger uit te kopen uit zijn gelijknamige vlaggenschip aan de Bahnhofstrasse, gelegen tussen Burberry en Chopard. Over het sleutelgeld zou men zwijgen, maar volgens insiders mag men aannemen dat het 23 miljoen Zwitserse frank bedraagt, omdat de huur met ongeveer 650.000 frank per jaar op slechts een vijfde van de haalbare markthuur ligt.

The Store van Trois Pommes schittert nu in het voormalige Alfred Day. Trudie Goetz kon zijn winkelruimte naast Tiffany van Bruno Bencivenga overnemen en heeft met The Store by Trois Pommes het stoffige Alfred Day omgebouwd tot een echt juweeltje. Bij de opening waren meer dan 800 gasten aanwezig.

Juweliers vinden hun weg naar de Bahnhofstrasse en betalen recordbedragen. Van Cleef & Arpels wist de families Gschwend en Bindella te overreden het bedrijf Zett Meyer op te geven en het multibrand-concept door een monobrand-store te vervangen.

De EFG Bank verheugt zich niet alleen over de visuele opwaardering van hun ontvangsthal met glinsterende diamanten door Graff Diamonds, maar nog veel meer over de meer dan één miljoen frank aan huurinkomsten per jaar.

Ten slotte kon Hublot na meer dan een jaar van onderhandelingen Les Millionaires overhalen om twee jaar vóór het einde van de huurovereenkomst al te vertrekken. De winkel wordt in het voorjaar geopend. Er wordt met de premie meer dan 15.000 frank per vierkante meter betaald.

Bucherer kon in de voormalige Douglas-parfumerie van het Clariden Leu-gebouw met Audemars Piguet en Jaeger-LeCoultre afgelopen herfst zijn première aan de Bahnhofstrasse vieren.

Eerder al ontvingen Piaget bij Blumen Krämer, Rolex in het Haus zum Schweizer Eidgenoss en IWC bij Juwelier Gut de gunning. Ook hier wisselden meerdere miljoenen franken aan sleutelgeld van eigenaar.

LOCATION GROUP op iTunes: http://www.presseportal.ch/go2/LOCATION_GROUP_iTunes

Marc-Christian Riebe, CEO
THE LOCATION GROUP
Rennweg 58
CH-8001 Zürich
Tel.: +41/44/225-95-00
Fax: +41/44/225-95-01
E-mail: info@location.ch
Web: http://www.location.ch / http://www.retail-study.com / http://new.location.ch

SOURCE LOCATION GROUP

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services