Oprichter 'Circle Economy' Robert-Jan van Ogtrop in Raad van Commissarissen Desso

WAALWIJK, Nederland, August 25, 2014 /PRNewswire/ --

Als groot voorstander van duurzame circulaire economie heeft Desso, een vooraanstaande wereldwijde fabrikant van tapijten en sportvelden, de oprichter van 'Circle Economy' Robert-Jan van Ogtrop (58) benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van het bedrijf. 'Circle Economy' is een non-profit open platform dat zich ten doel heeft gesteld de transitie naar een circulaire economie te versnellen.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140825/703056 )

Voor de oprichting van 'Circle Economy' in 2009 was Van Ogtrop CEO van Bols Royal Distilleries en Remy Cointreau.

"We zijn zeer veheugd om Robert-Jan in onze raad van commissarissen te hebben," aldus Alexander Collot d'Escury, CEO van Desso. "Hij brengt niet alleen waardevolle ervaring in internationaal zakendoen met zich mee, maar ook een diepgaande kennis van en passie voor circulaire economie. Zijn inzichten zullen ons sterken in ons vermogen om onze bedrijfsvoering nog verder in deze richting te sturen, met onze innovatiepijlers Creativiteit, Functionaliteit en Cradle to Cradle® als uitgangspunt."

Sinds 2008 ontwerpt en produceert Desso producten volgens de Cradle to Cradle®-principes, bedoeld voor uiteindelijk hergebruik in een niet-giftige, gesloten kringloop. Het is gebaseerd op een gecombineerde ambitie om gezonde materialen te gebruiken en technologie te ontwikkelen voor terugname en hergebruik, hernieuwbare energie, waterbeheer en sociale rechtvaardigheid.

"Ik vind het een erg mooie uitdaging om deel uit te maken van de leiding van Desso," vertelt Robert-Jan van Ogtrop."Ik heb 'Circle Economy' opgericht, omdat ik geloofde dat er internationaal een grote koersverandering nodig was in de richting van circulaire economie. Desso streeft dezelfde doelen na en zet zich in om ook daadwerkelijk volgens deze principes te kunnen handelen. Wat is er mooier dan deel uit te mogen maken van dit belangrijke avontuur?"

Ga voor meer informatie over Desso naar: http://www.desso.com

Ga voor meer informatie over 'Circle Economy' naar: http://www.circle-economy.com

SOURCE Desso Group BV

More by this Source

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services