Petrotechnics benoemd tot Cool Vendor in olie en gas door vooraanstaand onderzoeksbureau Gartner

ABERDEEN, Schotland, May 6, 2014 /PRNewswire/ --

Petrotechnics, de wereldleider in het transformeren van de operationele uitvoering in de frontlinie en het verlagen van operationele risico's, heeft vandaag aangekondigd dat het toonaangevende onderzoeksbureau Gartner het bedrijf Petrotechnics heeft benoemd tot Cool Vendor in olie en gas in een rapport dat op 25 april 2014 door Gartner publiceerd is.

Het jaarlijkse rapport 'Cool Vendors in Oil & Gas' van Gartner erkent leveranciers die zorgen voor innovatieve mogelijkheden om olie- en gasmaatschappijen te helpen succes te hebben. Cool Vendors veranderen de manier waarop bedrijven opereren en consumenten in contact komen met technologie. Ze inspireren organisaties om anders te denken, dagen het conventionele gedachtegoed uit en bieden duidelijk concurrentievoordeel.

In de afgelopen 25 jaar heeft Petrotechnics innovatieve softwareoplossingen ingevoerd, bewezen en met succes afgeleverd die de manier transformeren waarop werkzaamheden worden uitgevoerd en risico wordt beheerd in de frontlinie in gevaarlijke industrieën. Proscient, Petrotechnics' softwareplatform voor operationele uitvoering en risicovoorspelling, voorziet bedrijven van de mogelijkheden om de manier waarop ze de werklast beheren te optimaliseren ten opzichte van de operationele risico's in hun dynamische activiteiten. Met een gemeenschappelijke visie van het risico vanaf de frontlinie tot de directiekamer, wordt de operationele besluitvorming verbeterd. Hierdoor kunnen bedrijven meer van de juiste werkzaamheden op veilige en efficiënte wijze gedaan krijgen om de integriteit van de middelen te verbeteren en de mensen veilig te houden.

Gartner's rapport 'Cool Vendors in Oil & Gas' van 2014 stelde: "Hoewel het in theorie eenvoudig lijkt om werkzaamheden veilig en efficiënt uit te voeren, ontstaan er in de praktijk conflicten, en zonder real-time inzicht in deze conflicten en hoe deze invloed hebben op de veilige uitvoering van het werk, gaat tijd verloren en kan de blootstelling aan risico's oplopen. Petrotechnics zorgt ervoor dat een groot deel van de complexiteit wordt weggenomen door de risico's bloot te leggen en de belemmeringen voor een veilige en efficiënte uitvoering van het werk te bepalen. Petrotechnics is cool, want het verandert de dynamiek van veiligheid-productiviteit en stelt de bedrijven die het product gebruiken in staat om operationele risico's te verminderen, terwijl de productiviteit verbeterd wordt."

"Petrotechnics is vereerd door Gartner te worden erkend als Cool Vendor. Wij geloven dat onze opname in het rapport een belangrijke bevestiging van onze strategie en inspanningen is om organisaties in gevaarlijke industrieën te helpen bij de vermindering van de operationele risico's en de verbetering van de productie-efficiëntie," aldus Scott Lehmann, Vice President Product Management en Marketing bij Petrotechnics. "Zoals Gartner meldde in het rapport, dienen organisaties die belang hebben bij het terugdringen van risico's en het verbeteren van de productiviteit van hun activiteiten, geïntegreerde oplossingen voor risicobeheer zoals Proscient te overwegen. Het gaat verder dan legacy EPTW-systemen en helpt om het proces van het beheren van vaak uiteenlopende werkzaamheden beter te verbinden om een gemeenschappelijke en praktische visie op operationeel risico te bieden. Met een beter begrip van de risico's van grote gevaren en de impact van werklast, kunnen frontliniemedewerkers en senior leiders betere beslissingen nemen om meer van de juiste werkzaamheden op veilige, efficiënte en duurzame wijze gedaan te krijgen, om zo de integriteit van de middelen te verbeteren en de mensen veilig te houden," voegde Lehmann daaraan toe.

Met Proscient is meer controle mogelijk en kunnen alle frontliniewerkzaamheden en operationele risico's in uw dynamische activiteiten beter beheerd worden. De collaboratieve, op risico gebaseerde werkuitvoeringsmogelijkheden van Proscient overbruggen de lacunes in het werkbeheerproces en verbeteren de coördinatie en samenwerking tussen de functies Onderhoud, Bedrijfsvoering, Planning, HSE en Engineering. Met intuïtieve en praktische hulpmiddelen zorgt het voor een uniforme aanpak, vanaf de frontlinie tot de directiekamer. Proscient kan organisaties voorzien van aanzienlijke zakelijke voordelen:

• Verbeteren van de integriteit van de middelen van uw fabriek door middel van verbeterde onderhoudseffectiviteit
  • Verhogen en optimaliseren van de operationele efficiëntie
  • Proactief beheren en verminderen van operationele risico's
  • Verbeteren van de veiligheidsprestaties en veilig houden van mensen
  • Optimaliseren van de productie-efficiëntie met minder ongeplande stops en kortere bedrijfsstilstand en omschakelingen

Ga voor meer informatie over Proscient naar:

Disclaimer

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan die in onze onderzoekspublicaties staat, en adviseert technologiegebruikers niet om alleen voor die leveranciers te kiezen met de hoogste scores. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan ​​uit de adviezen van Gartner's onderzoeksorganisatie en mogen niet worden beschouwd als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle expliciete of impliciete garanties met betrekking tot dit onderzoek af, met inbegrip van alle garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

SOURCE Petrotechnics Ltd

Best of Content We Love 2014

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services