Verdens ledende tennisspiller Rafa Nadal møter den brasilianske fotball-legenden Ronaldo i veldedighets-pokerturnering

ONCHAN, Isle of Man, December 5, 2013 /PRNewswire/ --

Verdens ledende tennisspiller Rafa Nadal avslørte i dag at han vil møte den brasilianske fotball-legenden Ronaldo i en live veldedighets-pokerturnering, som finner sted den 12. desember, 2013 som en del av European Poker Tour (EPT) sin Praha pokerfestival.

Turneringen, som ble annonsert i november, vil bli Nadals første opplevelse med live poker, og er noe han har har jobbet mot siden han begynte å spille poker i juni 2012. Andre spillere som vil konkurrere for veldedighets-premiepotten på €100 000 inkluderer den tidligere ukrainske fotballspilleren Andriy Shevchenko, den italienske alpinisten Alberto Tomba, nederlanske eks-landhockeyspiller Fatima Moreira de Melo, og den profesjonelle pokerspilleren Daniel Negreanu.

"Ronaldo har alltid vært en av mine helter, og jeg ser frem mot å møte han ved pokerbordet", sa Nadal. "Det som er flott med poker er at det er et felles område for oss hvor vi kan konkurrere, og det er mange likheter mellom sports- og poker-strategi, så det vil bli spennende å se hvordan han overfører spillet sitt fra fotballbanen til pokerfilten."

Ronaldo er ikke fremmed for live pokerturneringer, og har allerede konkurrert i eventer i Brasil under Brazil Series of Poker (BSOP), og under EPT i Barcelona tidligere i år. Han sa: "Dette kommer til å bli en fantastisk event, og det er en av de få mulighetene jeg har til å møte Rafa og de andre atletene på et likt grunnlag. Vi er alle profesjonelle innen sport, men konkurrerer på totalt forskjellige områder, og poker er et felles område hvor vi alle kan konkurrere på like vilkår."

Se hvordan det har gått med Rafa når han har trent poker med denne bak-scenen videoen: http://psta.rs/1eVkNvi.

For å legge inn videoen:

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/ybuYHzwL2Ng" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Følg samtalen på Twitter ved å bruke #RafaPrague.

Om PokerStars

PokerStars opererer verdens mest populære online pokerside, hvor de gir det globale pokermiljøet mer enn 60 millioner registrerte medlemmer. Siden lanseringen i 2001 har PokerStars blitt førstevalget til de beste spillerne i verden, med flere daglige turneringer enn noe annet sted, og den beste sikkerheten online.

PokerStars opererer globalt under lisenser fra myndighetene på Isle of Man og Malta, respektivt. PokerStars holder også separate lisenser i Belgia, Danmark, Estland, Frankrike, Italia, Spania og Tyskland.

PokerStars er medlem av The Rational Group, som driver gaming-relaterte forretninger og merker, inkludert PokerStars, Full Tilt Poker og European Poker Tour. Rational Group enheter i Storbritannia og Isle of Man ble kollektivt anerkjent som en av Storbritannias beste arbeidsplasser når de ble tildelt en plass blant de 25 beste av Great Place to Work-instituttet i deres UK's Best Workplaces - Large category i både 2012 og 2013.

SOURCE PokerStars

Custom Packages

Start today.

PR Newswire Membership

Fill out a PR Newswire membership form or contact us at (888) 776-0942.

Learn about PR Newswire services