Åbning af enestående Hotel Fox i København 25. april 2005

21 Apr, 2005, 07:12 BST fra Volkswagen AG

KØBENHAVN, Danmark og WOLFSBURG, Tyskland, April 21 /PRNewswire/ -- Små filigranmaend på vaeggene, bogstaver på gulvtaeppet og venlige uhyrer, som vogter over gaesterne, når de sover: På mandag (25. april) tages Hotel Fox i København, det mest enestående livsstilshotel i verden, atter i brug. Med Volkswagen som initiativstager har 21 unge kunstnergrupper, fra 13 lande, fuldstaendig omdesignet hotellet. Volkswagen initierede ombygningen i forbindelsen med lanceringen af deres lille nye bil, Fox, som kommer på markedet d. 29. april i Tyskland, til en pris der starter ved 8950 euro.

I løbet af nogle få uger forvandlede 21 kunstnergrupper det forhenvaerende trestjernede Park Hotel om til et forrygende mikrokosmos af urban kreativitet, i en beboelig udstilling af ung kunst, der omfatter gadekunst, graffiti og grafisk design. Ikke to rum er ens. Bag hver dør venter en lille vidunderlig hemmelighed på gaesten. Et kendt online magasin skrev til Hotel Fox: "Når man først én gang har boet på Fox, kan det let blive til en vane. Efter det første besøg er der jo 60 andre vaerelser, som venter på, at man skal opdage dem".

De tre sidste uger har Volkswagen brugt hotellet eksklusivt for den nye internationale praesentation af Fox, og hele hotellet blev drevet af spirende unge talenter fra europaeiske hotelskoler. Som et led i indstigningsprojektet "Project FOX" kunne de unge samle vigtige erfaringer, som de kan bruge i deres fremtidige arbejde.

Vaerelserne på hotel Fox kan bookes med det samme og koster fra 125 euro. Morgenmad kan bookes på www.hotelfox.dk

For mere information om Volkswagens indstigningsprojekt "Project Fox", se www.project-fox.org. Yderlige billedmateriale findes på www.volkswagen-media-services.com.

Pressekontakt:
    Volkswagen Koncernkommunikation