AboutAnywhere.com lancerer verdens første gebyrfrie online distributionsmodel for hotelbranchen

27 Jan, 2009, 05:01 GMT fra AboutAnywhere.com

MIAMI, January 27 /PRNewswire/ --

Hotellerne har fået magt. Fået magt til at indkassere hver øre, de tjener på deres reservationer, uden at skulle betale gebyr. Fået magt til at styre deres hotelprofiler og opdatere vaerelsespriser efter behag. Fået magt til at øge deres online tilstedevaerelse og opnå en vaerdifuld markedsandel. De har fået denne magt af http://www.aboutanywhere.com [AboutAnywhere.com].

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090108/CLTH010LOGO )

AboutAnywhere.com tilbyder nu verdens første online distributionsnetvaerk, der er et hundrede procent gratis for hotelbranchen. Firmaet har brugt det forløbne år på at etablere et netvaerk, der driver websteder for over 30.000 rejsemål verden over med http://www.aboutanywhere.com [AboutAnywhere.com] som hovedportal. Fra dags dato har et hvilket som helst hotel uanset størrelse, stjerneklassificering eller beliggenhed mulighed for at etablere en profil med ubegraenset indhold og brug af medier og herigennem administrere reservationer på et websted, hvis speciale er netop deres rejsemål - helt gratis.

Hotelbranchen har vaeret offer for de høje priser på online distribution og de uoverstigelige provisioner og gebyrer, som online rejsebureauer (OTAs) har opkraevet i naesten et årti - i nogle tilfaelde helt op til 35 %. Hvis denne udgift kombineres med den økonomiske lavkonjunktur, verden i øjeblikket befinder sig i, kunne resultatet blive saerdeles negativt for mindre hoteller og for de større hotelkaeder i visse områder. Men modgang skaber nye muligheder, og med internettets udvikling og det stedse voksende antal gratis websteder såsom Facebook og LinkedIn, er der ingen logisk grund til, at hoteller (eller andre rejserelaterede firmaer) skulle vaere nødsagede til at betale gebyrer for at få forbindelse og drive forretning med internet-kyndige kunder.

AboutAnywhere.com har allerede modtaget anmodninger fra hoteldirektører og hotelejere diverse steder i verden - fra de største skisportssteder i Colorado til små vandrehjem i Jaipur, Indien. "Da vi startede dette firma, var det vores mål at skabe verdens første gratis online markedsplads for de rejsende," siger Ashwin Kamlani, administrerende direktør for AboutAnywhere.com. "Det aktuelle økonomiske klima burde opmuntre individuelle hoteller og hotelfirmaer til at bruge os. Vi arbejder intenst på at øge trafik og bestillinger for hvert eneste rejsemål, vi daekker. De hoteller, der etablerer deres profiler tidligt, vil få mest udbytte af servicen. Det bedste ved denne model er, at små hyggelige hoteller, der ikke har råd til at bruge online rejsebureauer, vil vaere glade for at samarbejde med os, eftersom vi ikke tager del af deres indtaegter, og vi tilbyder global daekning i ordets videste forstand."

Processen er brugervenlig. Interesserede hotelmedarbejdere bedes gå ind på www.AboutAnywhere.com, finde deres hotels geografiske beliggenhed og derefter klikke på "Create a FREE Profile For Your Hotel" i sidens øverste venstre hjørne. Umiddelbart forståelige instrukser vises, og efter et kvalificerende opkald fra et medlem af AboutAnywhere.com-teamet, vil profilen vaere tilgaengelig på webstedet inden for nogle få dage. Hoteller vil kunne opdatere en hvilken som helst del af deres profil efter behag.

AboutAnywhere.com-teamet har gjort det muligt for ethvert hotel i et hvilket som helst hjørne af verden at kunne styre sine indtaegter og økonomiske linjer. Uanset om et hotel har et 8- eller 4-cifret driftsbudget, eller om det ligger i landlige omgivelser eller omgivet af skyskrabere i en storby, opfordres det til at deltage i og støtte dette banebrydende tiltag - et tiltag, der let kunne vaere katalysator i bortskaffelsen af gebyrbaseret online distribution.

Om firmaet: AboutAnywhere.com blev grundlagt af Morten Sondergaard og driver verdens første og eneste gratis online distributionsnetvaerk for hotelbranchen. Ashwin Kamlani, tidligere vicepraesident for global distribution hos Sol Melia Hotels & Resorts, blev valgt som administrerende direktør for AboutAnywhere.com i marts 2008 og arbejder fra firmaets kontor i Miami.

Kontakt:

Jenny Pimentel