Air Berlin: nu flyves der også til Tyskland

02 Maj, 2006, 14:11 BST fra Air Berlin PLC & Co Luftverkehrs KG

BERLIN, Germany, May 2 /PRNewswire/ -- Fra i dag er der endnu flere muligheder for at flyve fra København. Kl. 8.15 i morges afgik det første Air Berlin fly fra København til Düsseldorf. Klokken 16.15 letter endnu et Air Berlin fly med kurs mod Berlin-Tegel, og fredag starter selskabets tredje nye rute til Hamburg. De første passagerer, der rejste med Air Berlin fra København, blev overrasket med morgenkaffe og croissanter i lufthavnen.

Udover de tre nonstop ruter tilbyder Tysklands andet største flyselskab endvidere passagerer fra Danmark mange muligheder for at rejse videre via Düsseldorf eller Berlin til destinationer i Spanien, Østrig, Italien og Schweiz.

"Vores transittider er meget korte, da bagagen automatisk sendes videre til den endelige destination," understreger Air Berlins salgsdirektør Carsten Kröger. "Passagerer, der vil flyve videre med Air Berlin, får boardingkort til hele turen udleveret i København. Det sparer tid og besvaer," siger Carsten Kröger.

Med de nye ruter vil Air Berlin ikke kun tiltraekke turister men også forretningsfolk. "Virksomheder har med vores specielle flexfares og corporate tariffer mulighed for at begraense deres rejseudgifter," siger Carsten Kröger.

Mandag til fredag er der dagligt to afgange fra København til Düsseldorf og i weekenderne en afgang om dagen. Til Berlin flyver selskabet dagligt undtagen lørdage. Den 5. maj åbner Air Berlin også en rute til Hamburg med afgang fredage og søndage. Billetter til de nye destinationer fås fra blot 199 kr. - inklusive skatter og gebyr. Billetter til de videre forbindelser starter ved 49 euro. I prisen er inkluderet en lille snack om bord, alkoholfrie drikke samt aviser og blade. Hos Air Berlin fås derudover børnerabat og der er mulighed for at samle på bonuspoint. Der kan bestilles via Internet (airberlin.com), i selskabets servicecenter (freecall 80-887785) eller via rejsebureau.

Information om Air Berlin:

Air Berlin er det andet største flyselskab i Tyskland og det tredje største lavprisselskab i Europa. Flyselskabet blev grundlagt i 1978 og har siden hen vaeret i vaekst. Med sin Euro Shuttel, der forbinder de europaeiske metropoler, har flyselskabet sat nye standarder. De attraktive priser, ydelser og tilbud er interessante for både forretningsfolk og ferierejsende. På grund af det høje serviceniveau valgte Stiftung Warentest - en tysk forbruger service - i 2005 Air Berlin som det bedste sammenlignet med 15 andre internationale flyselskaber. Air Berlin har ca. 2.700 ansatte. Flåden består af 56 maskiner med en gennemsnitsalder af 5,6 år og er dermed en af Europas yngste. Flyselskabet havde i 2005 en omsaetning på 1,22 milliarder euro og fløj med 13,5 millioner passagerer. Siden 2004 har Air Berlin ejet 24 procent af det østrigske lavprisselskab NIKI.

Kontakt for pressen:
    Angelika Schwaff