Amira Pharmaceuticals udnaevner den første viceformand for udvikling

01 Nov, 2007, 13:00 GMT fra Amira Pharmaceuticals, Inc.

SAN DIEGO, November 1 /PRNewswire/ --

Amira Pharmaceuticals, en lille farmaceutvirksomhed inden for molekyler, der fokuserer på forskningen og udviklingen af forbindelser til behandling af betaendelsessygdom i relation til eicosanoid-vejen, offentliggjorde i dag udnaevnelsen af Isabelle Raizon-Ounis, M.D. som viceformand inden for udvikling.

Dr. Raizon-Ounis bringer 20 års farmaceutisk erfaring til Amira, senest som klinisk forsknings- & licensleder hos Roche Palo Alto. Hun begyndte sin farmaceutiske karriere hos Hoechst Marion Roussel som ansvarlig inden for immunologi i medicinske anliggender, før hun gik videre til adskillige kliniske stillinger inden for virksomheden i immunologi, allergi og astma. Ud over Roche og Hoechst Marion Roussel har Raizon-Ounis haft lignende kliniske stillinger hos Rhone Poulenc Rorer og Bristol-Myers Squibb.

"Isabelles kommercielle og regulatoriske erfaring sammen med hendes store viden om betaendelsessygdomme vil vaere afgørende, når vi bygger videre på vores forskningsholds store videnskab for at fremføre en raekke produktkandidater gennem kliniske prøver," sagde Bob Baltera, administrerende direktør for Amira. "Den store videnskab er vores fundament, og vi er i den heldige position, at vi nu har et udviklingshold i verdensklasse, som af ledet af Dr. Raizon-Ounis, der vil bringe denne videnskab fremad."

"Amiras demonstrerede evne til hurtigt at identificere og flytte laegemiddelkandidater videre ind i klinikken er imponerende," sagde Raizon-Ounis. "Jeg glaeder mig til at hjaelpe med at føre disse laegemiddelkandidater gennem meget hårde udviklingsprøver og ud på markedet, hvor der stadigvaek er et enormt behov for forbedrede behandlinger af sygdomme som for eksempel astma."

Om Amira

Amira Pharmaceuticals blev grundlagt i 2005 med hovedkvarter i San Diego og er en lille farmaceutvirksomhed inden for molekyler, der er fokuseret på forskningen og den tidlige udvikling af forbindelser til behandling af betaendelsessygdomme relateret til eicosanoid-vejen.

Virksomheden kombinerer stringensen af en stor farmaceutvirksomhed med opfindsomheden og energien af en lille virksomhed og skaber dermed et miljø for kompetente og effektive førkliniske og kliniske programbeslutninger. Dens videnskabelige grundlaeggere har arbejdet vellykket sammen i over et årti og blev afgørende i forskningsresultaterne inden for en raekke betaendelseslaegemidler, herunder Singulair(R). Laegemiddelforskerne hos Amira løfter nu aktivt deres succeshistorie for at skabe forbindelser af høj kvalitet til fremtiden.

I januar 2006 underskrev Amira en samarbejdsaftale med Roche om at etablere en forskningsalliance og en mulighed for Amira om at få licens til to forbindelser på klinisk stadie fra Roche. Amira mangler stadigvaek at gøre brug af deres mulighed.

Amira har p.t. skaffet 40 amerikanske dollars fra investorer, herunder Novo A/S (København, Danmark), Avalon Ventures (San Diego, CA), Prospect Ventures (Palo Alto, CA) og Versant Ventures (Menlo Park, CA). For yderligere oplysninger se http://www.amirapharm.com

Websted: http://www.amirapharm.com

KILDE Amira Pharmaceuticals, Inc.