Bandai Networks & Bandai S.A. lancerer en mobil version af 'Othello' til Bouygues Telecom i Frankrig

13 Jun, 2005, 06:01 BST fra Bandai Networks Co., Ltd. fra ,Bandai S.A.

TOKYO, June 13 /PRNewswire/ --

- Praeinstalleret på franske Bouygues Telecoms i-mode-aktiverede N411i-telefon

Bandai Networks Co., Ltd. (Chiyoda-ku, Tokyo; adm. direktør: Satoshi Oshita; herefter kaldet Bandai Networks) og Bandai Co., Ltd's center for europaeiske aktiviteter, Bandai S.A: (Frankrig; formand: Masayuki Matsuo; herefter kaldet "Bandai S.A.") lancerer en funktionsbegraenset version af det verdensberømte spil "Othello" til i-mode-tjenesten, som leveres af den franske udbyder af mobilkommunikation Bouygues Telecom S.A. ( Boulogne-Billancourt, Frankrig; adm. direktør: Gilles Pelisson; herefter kaldet Bouygues Telecom). Den i-mode-aktiverede N411-telefon med det praeinstallerede spil vil blive markedsført af Bouygues Telecom i slutningen af juni.

Demoversionen vil indeholde information om de gaeldende abonnementsvilkår for den fulde version af "Othello", som vil blive vist efter et vist antal traek. Den fulde version af "Othello" kan downloades fra Bouygues Telecoms i-mode-menu på spilsiden "Bandai Pocket", som drives af Bandai Networks og Bandai S.A.

Fuld version af "Othello" (3 euro pr. måned (1))

Spilleren har to valgmuligheder: at spille mod computeren eller mod en ven. Computermodstanderen har tre svaerhedsgrader.

(1) Bandai Pocket tilbyder i øjeblikket 30 spil, inklusive tennis og billard, som er kompatible med vores globale ranglistesystem, spil der bruger karakterer fra Mobile Suit Gundam og Hello Kitty, samt sportsspil, puzzles og andre actiontitler. Alle spil tilbydes af Bandai Pocket, der giver ret til ubegraenset spil for 3 euro om måneden.

I januar 2005 havde Bouygues Telecoms i-mode-tjeneste mere end 1.000.000 abonnenter. I Europa vokser i-mode-tjenesten støt med 300 officielle og 3.000 ikke-officielle sites med indhold, der bl.a. omfatter ringetonetjenester, skaermbilleder, spil og nyheder.

Hos Bandai Networks vil vi fortsaette med at levere underholdning til mobiltelefoner til mennesker verden over, inklusive udenlandsk spilindhold, et nyt ranglistesystem, der giver brugerne mulighed for at konkurrere om topplaceringer, skaermbilleder med berømtheder, samt andre mobile 3D-spil som "Othello", der har stor succes verden over.

Om Bouygues Telecom

Siden Bouygues Telecom startede sit indtog på mobiltelefonmarkedet i 1996, har de haft et eneste mål for øje: at blive markedsleder inden for personlig kommunikation ved at tilbyde sine kunder brugervenlige kvalitetsprodukter til en overkommelig pris. Med sin anerkendte innovationspolitik hører virksomheden til blandt verdens førende mobiltelefonoperatører, med international daekning i 160 lande.

i-mode(TM)(2), det såkaldte lomme-internet fra Bouygues Telecom, blev lanceret d. 15. november 2002 og har allerede tiltrukket 1.000.000 brugere i Frankrig, hvor det støttes af førende maerker og forhandlere. Kunderne har til dato udvekslet over 600.000 e-mails, en bekraeftelse på at denne nye kommunikationsmetode åbner for meddelelsestjenester på internettet verden over.

Om Bandai Networks

Bandai Networks, der blev etableret som et datterselskab til Bandai Co., Ltd. i september 2000, bygger videre på sit moderselskabs styrke i forbindelse med merchandising af figurer, og stiller sin ekspertise til rådighed i forbindelse med serveradministration og -programmer, innovative koncepter og strategiske samarbejdspartnere, med henblik på at kunne tilbyde et bredt udvalg af internet- og mobiltelefontjenester. Bandai Networks har på nuvaerende tidspunkt 4,2 millioner abonnenter på sine betalingstjenester til mobiltelefoner. Virksomheden gik på Jasdaq-børsen (kode 3725) d. 12. december 2003.

Om Bandai S.A.

Bandai S.A., der er et helejet datterselskab til Bandai Co., Ltd., blev i 1981 grundlagt til at markedsføre maerket Bandai og Bandai-gruppens produkter i Frankrig og til at samle salgsvirksomhederne i Storbritannien, Spanien og Tyskland. Med legetøjet i fokus omfatter de markedsførte produkter videospil, kortspil og legetøj til salgsautomater, samt andre aktiviteter som videoproduktion og -salg. I 2003 trådte Bandai S.A. ind på markedet for indhold til mobiltelefoner.

(2)i-mode er et varemaerke eller registreret varemaerke tilhørende NTT DoCoMo, Inc. i Japan og andre lande. Andre produkter og selskaber, der naevnes i denne meddelelse, er varemaerker eller registrerede varemaerker tilhørende deres respektive ejere.

Kontakter:
     Japan
     Bandai Networks
     Mari Chuganji
     Public Relation Section
     Bandai Networks Co., Ltd.
     Tlf.: +81-3-3865-3905
     E-mail: press@net.bandai.co.jp

Bandai S.A.
     Naoki Eguchi
     Bandai European Headquarters
     Bandai S.A.
     Tlf.: +33-(0)134-30-3089
     E-mail: eguchi@bandai.fr

KILDE Bandai Networks Co., Ltd.; Bandai S.A.