Basware lancerer Connectivity, som accelererer virksomhedens indkøb og fakturering

25 Mar, 2009, 09:04 GMT fra Basware OYJ

KOBENHAVN, March 25 /PRNewswire/ --

- Basware Connectivity gør det muligt for indkøbere og leverandører at handle med hinanden helt uden papir. Det fjerner omkostninger, ventetid på betaling, intern sagsbehandling og styrker kommunikationen mellem virksomheden og dens samarbejdspartnere

Basware (http://www.basware.com/Pages/default.aspx), den førende leverandør af Purchase to Pay løsninger, lancerer den nye service Basware Connectivity ( http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/Pages/default.aspx ), som muliggør elektronisk dokumenthåndtering. Basware Connectivity giver alle typer virksomheder adgang til at handle sammen og udveksle dokumenter digitalt i Baswares partnernetvaerk, som reducerer omkostninger og skaber synlighed i dialog mellem virksomhedens indkøb og økonomiafdeling. Baswares services kan halvere virksomhedens proces- og transaktionsomkostninger.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090325/342006 )

Basware Connectivity services består af den fuldstaendigt outsourcede scanningsservice Basware Scan and Capture ( http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/scan_and_capture/Pages/default.aspx ), som letter intern administration, fordi indkøbsafdelingen kan modtage alle fakturaer elektronisk. For at øge omfanget af digitale fakturering tilbyder Basware outsourcet supplier activation service (http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/supplier_activation_services/Pages/default.aspx ) til indkøbere. Basware Business Transactions (http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/e_invoicing/Pages/default.aspx ), en overvåget overførsels- og konverterings service, støtter den integrerede udveksling af digitale fakturaer og ordrer, hvilket accelererer indkøbsprocesser og mindsker fejl. Basware Supplier Portal (http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/purchase_message_exchange/Pages/default.aspx ) giver indkøbere og leverandører mulighed for digitalt at udveksle ordrer, ordrebekraeftelser, fakturaer og andre købsrelaterede dokumenter online.

Ifølge Duncan Jones fra Forrester Research drives udviklingen på markedet frem af konkrete besparelser, fordele og fejlreduktioner i kombination med et øget behov for at automatisere indkøb, saerligt under det aktuelle økonomiske pres på virksomhedernes forsyningskaede. Mange virksomheder ser på deres ineffektive indkøbsstyring og ønsker at score hurtige gevinster med ny teknologi, men ved ikke hvor de skal starte. Forresters undersøgelser af best practice fastslår, at virksomhederne skal arbejde mere målrettet for at strømline processer på tvaers af virksomhedernes interne afdelinger, og involvere leverandørerne i så meget som muligt.

Basware Connectivity service kraever ingen implementering eller vedligeholdelse i virksomhedens it-systemer. Det frigør it ressourcer, reducerer omkostninger og muliggør først og fremmest elektronisk dokumenthåndtering, uanset virksomhedens størrelse og indkøbsvolumen.

"Med Basware Connectivity tilbyder vi som de første håndtering af Purchase to Pay processer i én samlet løsning. Vi gør det meget lettere for vores kunder at kontrolere processerne både internt og eksternt," siger Esa Tihilä, SVP, Basware Global Operations. "Ved at tilbyde forskellige services til virksomheder på forskellige stadier i forhold til deres køb til betalingssituation, accelererer vi udviklingen af globale handler og transaktioner."

Over 3.500 virksomheder bruger Basware Business Transactions platformen igennem Baswares Connectivity services. 150.000 leverandører håndterer deres transaktioner digitalt med platformen, som årligt distribuerer 8 millioner fakturaer. Målet med Basware Connectivity er, at forbedre leverandørers og køberes transaktioner både nationalt og internationalt, samt at få antallet af transaktioner til at vokse eksponentielt.

"Vi besluttede os for digital fakturering helt tilbage i 2002. Vores ambition er, at sprede digital fakturering så meget som muligt, både i indgående og udgående betalingsprocesser," fortaeller direktør Kari Littunen fra Shared Services hos Metso, som er blandt de første Basware Connectivity kunder. "Vores strategi er at have en teknisk partner, der muliggør sikker digital udveksling af beskeder og informationer. Med Basware Connectivity services kan vi nå alle vores forretningspartnere med en enkelt løsning."

Om Basware Connectivity

Basware Business Transactions ( http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/e_invoicing/Pages/default.aspx ) - En overvåget overførsel og konverteringsservice til digitale fakturaer, ordrebekraeftelser og andre dokumenter i forbindelse med en konkret transaktion. Basware Business Transactions konverterer digitale fakturaer og andre købsrelaterede dokumenter og leverer dem til de rette modtagere gennem en enkelt forbindelse til leverandører og købere.

Basware Supplier Portal (http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/purchase_message_exchange/Pages/default.aspx ) - Et web interface for leverandører, som digitalt kan modtage ordrer, digitalt indhente ordrebekraeftelser og fakturere digitalt, såvel som at uploade og udvikle elektroniske varekataloger. Køberen kan benytte den samme Business Transactions platform til at integrere med deres fakturering- og opkraevningsløsninger.

Basware Scan and Capture ( http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/purchase_message_exchange/Pages/default.aspx ) - en outsourcet service der kan digitalisere alle papirfakturaer. Basware sørger for scanning og validering af indkommende papirfakturaer og leverer dem til køberens faktureringssystem. Sammen med Basware Supplier Activation service, der konverterer fra papirfakturaer til e-fakturaer bliver omkostninger til håndtering af fakturaer yderligere reduceret.

Basware Supplier Activation ( http://www.basware.com/our_solutions/supplier_connectivity/supplier_activation_services/Pages/default.aspx ) - en outsourcet service til at kommunikere med leverandøren og integrere leverandøren i køberens administrationsproces i forbindelse med forsyning, køb og betaling.

Laes mere om disse services på http://connectivity.basware.com.

Referencer med Forrester Research er taget fra rapporter af analytiker Duncan Jones

The Forrester Wave(TM): AP-EIPP, Q2 2008 ( http://www.forrester.com/Research/Document/Excerpt/0,7211,42711,00.html)

Best Practices: Invoice-To-Pay Process Automation ( http://www.forrester.com/Research/Document/Excerpt/0,7211,46909,00.html)

Fakta om Basware Basware er den førende leverandør af løsninger, som automatiserer forretningsprocesser fra indkøb til betaling. Basware har flere end 1.500 kunder og 650.000 brugere i over 50 lande. Baswares løsninger automatiserer forretningskritiske finansielle processer og skaber vaerdi ved at tilbyde kontrol og smidighed, og hurtig ROI.

Baswares løsninger implementeres af lokale Basware afdelinger og samarbejdspartnere i Europa, USA og Asien. Basware er grundlagt i 1985 og havde i 2008 en omsaetning på EUR 86 mio. Basware er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. med hovedkontor i Finland, 7 europaeiske afdelinger og en afdeling i USA.

Laes mere på http://www.basware.com.

KILDE Basware OYJ