BD Venflon(TM) Pro Safety IV-kanyle vinder pris i prestigefyldt international design konkurrence

26 Mar, 2008, 10:00 GMT fra Becton, Dickinson and Company

OXFORD, England, March 26 /PRNewswire/ --

- Sikkerheds IV-kanyle specielt designet til at minimere risici for overførsel af blodbårne sygdomme

BD Medical, et segment af BD (Becton, Dickinson and Company), annoncerer idag at BD Venflon(TM) Pro Safety IV-kanyle har modtaget "red dot: best of the best" product design pris i den prestigefyldte internationale konkurrence, der havde mere end 3.203 deltagere fra 51 lande sponsoreret af Design Zentrum Nordrhein Westfalen in Essen, Tyskland.

Red dot design prisen hædrer ekstraordinær design kvalitet og trendsættere fra en række forskellige industrier og produktområder. En international jury udvælger prisvinderne for højest design kvalitet efterfulgt af en detaljeret vurdering af kriterier som grad af innovation, funktionalitet, ergonomi, livslængde, økologisk kompatibilitet samt klarhed af funktion.

BD Venflon Pro Safety IV-kanyle er designet til at hjælpe med at beskytte sundhedspersonale mod stikskader og kontakt med blodbårne patogener. Den har også en unik funktion, der hjælper med at beskytte mod blodstænk, der kan forekomme under anlæggelses processen.

"Denne unikke kombination af funktioner i BD Venflon Pro Safety IV-kanyle er et eksempel på BD's kommitment til yderligere at forbedre sikkerheden for sundhedspersonalet gennem udvikling af innovative, sikkerhedsprodukter", siger John Ledek, Vice President, BD Medical - Medical Surgical Systems."

Utilsigtet eksponering mod potentielle smitsomme blodbårne patogener er til stor bekymring for sundhedspersonale verden over. Der estimeres 1 million stikskader hvert år i sundheds institutioner i Europa potentielt ledende til udsættelse for sygdomme som HIV og Hepatitis ( http://www.healthsystem.virginia.edu/internet/epinet/). Blodstænk er en anden, men ofte ikke så kendt kilde til blod eksponering.

BD Venflon Pro Safety repræsenterer næste generation af sikkerheds IV-kanyler og er den seneste tilføjelse til BD's brede sortiment af sikkerhedsprodukter. BD var blandt de første i udviklingen af sikkerhedsprodukter indenfor medicinsk udstyr og har siden været ledende indenfor dette område gennem næsten 2 årtier. BD's sortiment af sikkerhedsprodukter inkluderer hundrede af artikelnumre indenfor injektion, infusions terapi, prøvetagning, operation og bortskaffelse af skarpe genstande.

Om BD

BD er en ledende global virksomhed indenfor medicinteknik, der producerer og sælger medicinsk udstyr, instrumenter og reagenser og som engagerer sig i at forbedre menneskers helbred verden over. BD fokuserer på at forbedre processen for administration af lægemidler, forbedre og øge hastigheden i diagnosticering af infektionssygdomme, samt at føre forskning og opdagelse nye lægemidler og vacciner fremad. Virksomhedens tiltag bidrager til kampen mod mange af verdenens besværlige sygdomme. BD grundlagdes i 1897, har sit hovedkvarter i Franklin Lakes, New Jersey, og har ca. 28.000 ansatte i ca. 50 lande verden over. Virksomheden servicerer sundhedsinstitutioner, life science forskning, kliniske laboratorier, industri og offentligheden.

For yderligere information, besøg venligst http://www.bd.com

Kontakt: Barbara Kalavik
    BD Public Relations