be Berlin går verden rundt

28 Aug, 2009, 16:49 BST fra Berlin Partner GmbH Hauptstadt-Marketing

BERLIN, August 28 /PRNewswire/ --

- >>Berlin Days<< åbnet af Klaus Wowereit i København

- Cross reference: Picture is distributed via EPA (European Pressphoto Agency) and can be downloaded free of charge at:

Berlins regerende borgmester, Klaus Wowereit, åbnede den 28. august 2009 >>Berlin Days<< i København. Optakten til de tre dages praesentation af mode, film og musik fra Berlin var aktionen >>Din hilsen til Berlin<< i DGI-Byen i byens centrum. Frem til den 30. august 2009 kan københavnerne dér skrive eller male deres hilsener til den tyske hovedstad på skumplastkopier af sten fra Berlin-muren i original størrelse.

>>Berlin Days<< i København er en del af hovedstadskampagnen be Berlin, der i år allerede har praesenteret byen i New York og Istanbul. I København er det kunst og kultur fra Berlin, der er midtpunkt for opmaerksomheden. Fem designere fra Berlin viser på to modeopvisninger sammen med deres kollegaer fra København miljørigtige modekreationer, de har udviklet i faellesskab som led i projektet >>next vision: bright green fashion<<, som designernetvaerket CREATE BERLIN har taget initiativ til. Derudover inviterer Berlin københavnerne til at overvaere en eksklusiv forpremiere på filmprojektet >>24 h Berlin<< og en klubnat med discjockeyer fra Berlin.

Berlins regerende borgmester, Klaus Wowereit, sagde i anledning af åbningen af >>Berlin Days<<: - >>Berlin Days<< i København kommer til at knytte indbyggerne i de to byer endnu taettere til hinanden end hidtil. Som porten til Norden vil København også få stadig større økonomisk betydning for Berlin. Østersøregionen er med den seneste udvidelse af EU blevet til en europaeisk erhvervsregion med et stort vaekstpotentiale. Det vil vaere en god ide, hvis Berlin udnytter sine chancer på det punkt.

På 20-års dagen for murens fald den 9. november bliver stenene fra København, som der er skrevet og malet meddelelser om frihed, fred og håb på, til en del af en kunstinstallation. Til minde om murens fald kommer i alt 1000 bemalede dele af muren til at markere Berlin-murens forløb, indtil de som overdimensionale dominobrikker symbolsk bliver vaeltet. >>Berlin Days<< har siden april 2009 vaeret på farten verden rundt for at praesentere noget af det, Berlin har at byde på med hensyn til kultur, erhvervsliv, kunst og lifestyle. Kampagnen be Berlin er tilrettelagt af Berlins erhvervsudviklings- og marketingselskab, Berlin Partner ApS.

Berlin Partner GmbH, Corporate Communications/PR, Ludwig Erhard Haus, Fasanenstrasse 85, 10623 Berlin, Tel. +49-30-39980-123, Fax +49-30-39980-113, Christoph.Lang@berlin-partner.de

KILDE Berlin Partner GmbH Hauptstadt-Marketing