Boeing og Airbus går sammen med felles krav for fremtidige leverandører på Aviation Weeks MRO Europe

22 Jul, 2004, 00:57 BST fra Aviation Week

NEW YORK, July 21 /PRNewswire/ --

Profesjonelle innen flyvedlikehold samles om saker og produkter fra vedlikeholds-, reparasjons- og ettersynindustrien på Europas største vedlikeholdsarrangement i København

Toppledere og regjeringsrepresentanter fra alle sider av Europas luftfartsindustri vil samles på Bella Center i København den 15-16. september for å utforske fremtidens flyvedlikehold, reparasjon og ettersyn (Maintenance, Repair and Overhaul -- MRO) under Aviation Weeks årlige MRO Europe Conference & Exhibition. Konferansen vil ha et eksklusivt møte mellom Airbus og Boeing der de vil diskutere felles krav for å utveksle driftssikkerhets- og vedlikeholdsdata ved å bruke standarden Spec-2000 Chapter 11. På talelisten står John Yakubowsky, Associate Technical Fellow, Reliability Engineering ved Boeing Commercial Airplane Group, og Achim Krapp, Director Fleet Management, Reliability & Maintenance Economics, Airbus.

Dette nye systemet er utformet for å hjelpe flyselskapene til å bli mer kostnadseffektive i MRO ved å fastsette felles krav for hele vedlikeholdsindustrien, og vil inneholde informasjon om driftssikkerhet på deler og hjelpe til med fremtidig utforming av fly. Dette møtet er arrangert i fellesskap av Airbus, Boeing, Embraer og Bombardier, og har blitt ført opp på konferanseprogrammet til MRO Europe etter forespørsel fra verdens to største utstyrprodusenter.

"Selv om de konkurrerer mot hverandre, arbeider Airbus og Boeing sammen om å bygge mer pålitelige fly," sier Kenneth E. Gazzola, Aviation Weeks administrerende visepresident og forlegger. Deltakerne på MRO Europe vil få et unikt innblikk i dette samarbeidsprogrammet, samt oppleve det fulle spekteret av handel, teknologisk og operativ utvikling og trender på MRO-markedet."

MRO Europe, det største og viktigste arrangementet for den europeiske flyvedlikeholds-, reparasjons- og ettersynindustrien gir flyvedlikeholdsbransjen muligheten til å knytte forbindelser med MRO-industrien gjennom presentasjoner og paneldiskusjoner, og en utsolgt utstillingshall som viser det siste innen teknologi og tjenester innenfor flyvedlikehold. Arrangementet trekker mer enn 1200 toppledere og regjeringsrepresentanter fra alle sider av Europas luftfartsindustri til lederpresentasjoner, paneldiskusjoner og mer enn 100 utstillingssteder og visninger av flyvedlikeholdsteknologier og -tjenester.

Ytterligere informasjon og internettregistrering til MRO Europe finnes på http://www.aviationnow.com/conferences , eller ved å ringe +1-212-904-3892.

MRO Europe produseres av Aviation Week sammen med Overhaul & Maintenance Magazine og SAS Component. Det sponses av Airbus, The Boeing Company, Air France Industries, KLM Engineering & Maintenance, Oracle Corporation, Pratt & Whitney og Snecma Services. Støtte kommer fra Association of European Airlines (AEA), Delta Air Lines, Forsvars- og Aerospaceindustrien i Danmark (FAD) og SAS Scandinavian Airlines.

Om Aviation Week

Aviation Week Conferences & Exhibitions er den profesjonelle utdannings- og arrangementsgrenen til Aviation Week Group, en avdeling av The McGraw-Hill Companies. Med nesten 50 produkter og tjenester, inklusive Overhaul & Maintenance-magasinet og et kjernepublikum på rundt 1 million profesjonelle og entusiaster, er Aviation Week verdens største leverandør av multimedieinformasjon og tjenester til fly- og luftfartsmarkedet. Gruppens vevportal, http://www.AviationNow.com , tilbyr industriens mest pålitelige nyheter, informasjon og artikler.

Om The McGraw-Hill Companies

The McGraw-Hill Companies ble grunnlagt i 1888, og er en ledende global leverandør av informasjonstjenester som møter verdensomspennende behov innenfor finanstjenester, utdannings- og forretningsinformasjonsmarkedene gjennom ledende merkevarer som Standard & Poor's, BusinessWeek og McGraw-Hill Education. Konsernet har mer enn 280 kontorer i 40 land. Salg i 2003 var på 4,8 milliarder dollar. Ytterligere informasjon finnes på http://www.mcgraw-hill.com.

Vevside: http://www.aviationnow.com/conferences

KILDE Aviation Week