Clinique iværksætter frivillig tilbagekaldelse af batch BA3 af produktet Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment i Europa og Mellemøsten

29 Nov, 2013, 17:30 GMT fra Clinique Laboratories Limited

PARIS, November 29, 2013 /PRNewswire/ --

Clinique Laboratories Limited ("Clinique") har i dag offentliggjort beslutningen om at iværksætte en frivillig tilbagekaldelse i Europa og Mellemøsten af et enkelt parti af hudplejemidlet Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment, efter at Clinique har konstateret, at dette parti indeholder en forkert formulering af produktet, og at ingredienslisten og øvrige oplysninger på pakken derfor ikke stemmer overens med det reelle indhold i tuben.  Det pågældende parti har batchkode BA3 og er solgt i detailbutikker og parfumerier med start medio oktober 2013.  Batchkoden (BA3) er trykt på æskens bund eller på selve tuben (se nedenfor).  Ingen andre Clinique-produkter eller partier af Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment er berørt.  Tilbagekaldelsen gælder alene batch BA3 af produktet Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment, der således tilbagekaldes fra enhver, som måtte have købt eller modtaget produktet. Det pågældende parti er solgt i følgende lande: Andorra, Østrig, Bahrain, Belgien, Cypern, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Kuwait, Letland, Libanon, Litauen, Luxembourg, Mauritius, Nederlandene, Polen, Saudi Arabien, Sverige og Schweiz.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131129/654916 )

Ifølge Clinique's evaluering vil brug af produktet normalt ikke medføre risici, men der kan være en svag risiko for allergisk reaktion eller irritation af huden, eftersom ingredienslisten og øvrige oplysninger på pakken ikke stemmer overens med det reelle indhold i tuben.

Tilbagekaldelsen gælder alene parti BA3 af Clinique-produktet Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment.  Kunder, der har købt dette produkt med batchkode BA3, opfordres til ikke at anvende produktet, men straks smide det ud eller returnere det.  Kunderne kan få pengene tilbage eller produktet ombyttet ved at levere produktet tilbage eller fremvise en kvittering til butikken, hvor det er købt, eller ved at kontakte Clinique som anført nedenfor:

Land

+45-36-39-44-00

Yderligere oplysninger kan ses på Clinique's hjemmeside http://www.clinique.com.

PR-kontaktperson:
Globalt: Cece Coffin +1212-572-4436