CMC Biologics og MacroGenics indgår en udviklings- og fremstillingsaftale for en onkologi produktkandidat

06 Maj, 2014, 20:06 BST fra CMC Biologics

SEATTLE, den 6. maj 2014 /PRNewswire/ -- CMC Biologics, Inc., som er en global leder inden for udvikling og kontraktfremstilling og MacroGenics, Inc. (Nasdaq: MGNX), som er en klinisk biofarmaceutisk virksomhed med fokus på udforskning og udvikling af innovative monoklonale antistof-baserede terapeutik til behandling af kræft og autoimmune sygdomme, har indgået en aftale om yderligere udvikling af produktionsprocessen for overførsel og klinisk fremstilling af en af MacroGenics' produktkandidater.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20110502/SF93356LOGO

"Vi ser frem til, at samarbejde med MacroGenics om at videreudvikle og fremme dette immuno-onkologiprogram" sagde Gustavo Mahler, Ph.d., den globale virksomhedsleder hos CMC Biologics. "Denne kontrakt understreger CMC Biologics' fokus på, at arbejde sammen med vores kunder som partnere og vores evner til at udvikle og klinisk fremstille monoklonale antistoffer."

"Vi er imponerede over CMC Biologics erfaringer og tekniske kompetence inden for biofarmaceutisk udvikling og cGMP fremstilling" udtalte MacroGenics formand og administrerende direktør, Scott Koenig, MD, Ph.d. "At vælge en kontrakt fremstillingspartner med faciliteter af høj standard som er i stand til at tilbyde fleksible løsninger og imødekomme vores kliniske rettidighed er af afgørende betydning for at kunne realisere potentialet af livreddende medicin."

Om CMC Biologics

CMC Biologics er brancheførende blandt CMO'er når det gælder pålidelighed, teknisk kompetence og kvalitet - lige til tiden. Virksomheden tilbyder med sine tre faciliteter i USA og Europa fuldt ud integrerede biofarmaceutiske udviklings- og fremstillingsløsninger til kunder over hele verden. Virksomheden har bevislig ekspertise med levering af kundeløsninger til scale-up og cGMP fremstilling af proteinbaserede terapeutik til prækliniske, kliniske forsøg samt forretningsmæssig produktion. Virksomhedens store udvalg af integrerede tjenester omfatter stamcelleudvikling, bioprocesudvikling, formulering og omfattende analytisk testning. Kunder kan ligeledes drage fordel af CMC Biologics' proprietære CHEF1® ekspressionssystem til pattedyrsavl. CMC Biologics har fuldt ud integrerede mikrobielle fermentering og pattedyrs cellekultur faciliteter og tilbyder både fed-batch og perfusions fremstillingsprocesser. For flere udførlige oplysninger besøg http://www.cmcbiologics.com.

KILDE CMC Biologics