De svenske vaebnede styrker indgår kontrakt med Savi Technology om logistiknetvaerk

23 Maj, 2007, 18:25 BST fra Savi Technology

MOUNTAIN VIEW, Californien, May 23 /PRNewswire/ -- De svenske vaebnede styrker har indgået kontrakt med Savi Technology om anvendelsen af deres Savi Consignment Management Solution (CMS), som gør det muligt at lokalisere, spore og styre militaerleverancer i transit automatisk. Savi Technology, en virksomhed under Lockheed Martin (NYSE: LMT), fremstillede CMS til at kunne arbejde sammen med lignende netvaerk, der er baseret på radiofrekvensidentifikation (RFID), og som giver overblik over forsendelser i transit, hvilket Savi Technology også har anvendt til det amerikanske forsvar, NATO og forsvaret i syv andre lande.

Sverige anskaffede Savi CMS for at kunne spore haerens, flådens og luftvåbnets leverancer til nationale og multinationale operationer.

"Efter en omfattende afprøvning valgte vi Savi Technologys Consignment Management Solution til at forbedre tidstro synlighed, effektivitet, nøjagtighed og betimelighed for processerne i vores forsyningskaede," sagde oberstløjtnant Peter Fagrell fra de svenske vaebnede styrker. "Vi forventer, at Savi CMS også vil forbedre vores evne til at arbejde taettere sammen med NATO og andre allierede om at deployere de rigtige forsyninger til de rigtige personer og steder på det rette tidspunkt."

"Sveriges deltagelse i voksende trådløse sporingsnetvaerk på verdensplan, og isaer overalt i Europa, tilføjer strategisk og praestationsmaessig vaerdi til deres løsninger, der er driftsteknisk kompatible og giver overblik over forsendelser i transit," sagde Bruce Jacquemard, Savi Technologys administrerende direktør for international handel. "CMS benytter sig af en hel systemløsning, der leverer endnu større vaerdi i styring af leverancer for både nationale og multinationale operationer, efterhånden som flere nationer går online."

CMS er en komplet, integreret løsning, der slår bro over "kløfterne i overblikket" over leverancer, efterhånden som de går igennem netvaerket for vores militaere forsyningskaede. Det aktive RFID-netvaerk, der er baseret på internationale- og NATO-standarder, sender tidstro information til Savis softwareplatform og -applikation. CMS behandler også tidstro datatransmissioner fra andre typer teknologier til automatisk identificering og dataindsamling, som for eksempel stregkoder, passiv RFID og GPS-sattelitlokaliseringssystemer.

Med over 17 års erfaring er Savi en ledende udbyder af aktive RFID-løsninger til styring og sikkerhed af aktiver, forsendelser og leverancer i forsyningskaeden. Savi Technology er et helejet datterselskab af Lockheed Martin, med hovedkontor i Sunnyvale, Calif. (USA), og andre kontorer i Washington D.C., London, Singapore og Melbourne. Se www.savi.com for yderligere oplysninger.

Lockheed Martin har hovedkvarter i Bethesda, Md. (USA) og har omkring 140.000 ansatte over hele verden og er hovedsageligt optaget af forskning, design, udvikling, fremstilling, integrering og opretholdelse af avancerede systemer, produkter og service inden for teknologien. Selskabet praesenterede i 2006 et salg på 39.6 milliarder $. Se http://lockheedmartin.com for yderligere oplysninger.

KILDE Savi Technology