Delegation fra Michigan afholder biovidenskabeligt forum på det ansete Karolinska Institutet i Sverige

16 Aug, 2006, 12:36 BST fra Oakland County Michigan Planning and Economic Development

PONTIAC, Michigan, August 16 /PRNewswire/ --

Førende embedsmaend fra Detroits forstaeder og den medicinske direktør for det verdenskendte Beaumont Research Institute afholder en et biovidenskabeligt forum for svenske virksomheder den 24. august. Forummet, som har titlen "Biovidenskabsindustri i Michigan: Tendenser og muligheder," afholdes den 24. august klokken 9.00 på Karolinska Institutet i Stockholm, Sverige. Det er en del af en ugelang handelsmission til Sverige for direktør L. Brooks Patterson fra Oakland County i Michigan og hans udviklings- og ekspansionsafdeling. Oakland County og Beaumont Research Institute er gået sammen med Karolinska Institutet for at udveksle ideer og tendenser inden for biovidenskaben i begge lande. Holdet fra Oakland County vil modes med virksomheder indenfor biovidenskab og medicinsk udstyr, som ønsker at etablere sig eller at komme til at stå staerkere i USA. Holdet fra Oakland County kan gøre det lettere for svenske virksomheder at etablere et kontor eller en forsknings- og udviklingsafdeling i Michigan.

Dr. David Felten, underdirektør for forskning og medicinsk direktør på Beaumont Research Institute, vil i sin praesentation koncentrere sig om de teknologier, som instituttet og det tilknyttede Beaumont Hospitals søger. Svenske virksomheder indenfor bioteknologi og medicinsk udstyr kan få et førstehåndsindtryk af, hvilke produkter og samarbejder, der efterspørges af et af de største hospitaler i USA. Hr. Patterson, den øverste, folkevalgte embedsmand i Oakland County, vil skitsere, hvilke gratis ydelser og ressourcer, der tilbydes på regeringsniveau, til at hjaelpe svenske biovidenskabsvirksomheder med effektivt og billigt at komme ind på markedet i USA.

"Vi arbejder med biotek- og medicinalvirksomheder fra hele verden, som er interesserede i at komme indenfor i USA og i Oakland County," sagde Patterson. "Da Oakland County er det fjerde rigeste amt i USA med et indbyggertal på 1,2 millioner mennesker central placeret mellem Toronto og Chigago - og som vil tilbyde gratis trådløs internetadgang for alle i hele amtet - er det billigere for virksomheder at drive virksomhed her en på øst- eller vestkysten. Vi tror, at vores livskvalitet og erhvervsvenlige klima gør Oakland County til det rigtige sted at placere og opdyrke en virksomhed."

Biovidenskabsvirksomheder, som er interesserede i at deltage den 24. august, skal kontakte:

Mrs. Irene Spanos
    Tlf.: +1-248-858-9099
    E-mail: spanose@co.oakland.mi.us

Der er begraenset antal pladser.

Om Oakland Countys Udviklingsprogram

Udviklingsprogrammet gør det lettere at skabe partnerskaber og samarbejder mellem eksisterende virksomheder i Oakland County og virksomheder, som ønsker at ekspandere i Nordamerika. Det hjaelper virksomheder med at finde og formidle nye anvendelsesmuligheder for deres teknologier på internationale markeder, og kobler forsknings- og udviklingsprojekter på universiteter med erfarne virksomheder for at få disse teknologier på markedet. Programmet finder og forøger fortsat kilder til risikovillig kapital. Se http://www.emergingsectors.org for flere oplysninger om programmet.

Om Beaumont Hospitals

Beaumont Hospitals omfatter mere en 2.400 privatpraktiserende laeger, to hospitaler med syv hospitalsbygninger, et rehabiliterings- og sundhedscenter, almene- og specialklinikker, fire special-omsorgscentre, et forskningsinstitut, hjemmepleje og et hospice. Beaumonts 1.061-sengshospital i Royal Oak, Michigan er et vigtigt undervisnings- og referencecenter med niveau I traumemodtagelse. Det har landets højeste antal patientindlaeggelser og fjerde højeste totale antal operationer. Beaumonts 254-seng akutbehandlingsafdeling i Troy, Michigan er blandt landets førende lokalsygehuse, nummer ni på landsplan for patientindlaeggelser og nummer et for totalt antal operationer blandt hospitaler på samme størrelse. http://www.beaumonthospitals.com

Hjemmesider: http://www.oakgov.com

KILDE Oakland County Michigan Planning and Economic Development