Det aktuelle hotel.infos pris-ydelses-indeks viser: Københavns hotelbranche er stadig i top

07 Jun, 2011, 09:00 BST fra hotel.info

NÜRNBERG, Tyskland, June 7, 2011 /PRNewswire/ --

Mange lande er der ikke længe til sommerferien starter. Om og hvor de rejsende ikke kun kan håbe på godt vejr, men også på et fornuftigt pris-/ydelses-forhold* i hotelbranchen, viser hotel.info ( http://www.hotel.info ). hotel.info, den gebyrfrie online-reserveringsservice for mere end 210.000 hoteller verden rundt, undersøgte i løbet af det aktuelle andet kvartal evalueringerne for sine bookingkunder vedrørende pris/ydelses-forholdet med følgende resultat:

- Danmark:

Aarhus kan blive en del bedre

- Globalt:

Tallinn ligger i spidsen; Helsinki rykker ind på listen over de bedste

hotel.info-Top 3-byer in Danmark (2-5 stjerner)

Aktuel pris-/ydelses-evaluering Forrige pris-/ydelses-evaluering

(Februar 2011)

Plads By        Evalueringskarrakter  Plads By       Evalueringskarrakter
    1.    København                 5,69  1.    København                5,72
    2.    Aalborg                   5,28  2.    Aalborg                  5,57
    3.    Aarhus                    5,15  3.    Aarhus                   4,88

Københavns hotelbranche forsvarede med succes sin spidsplacering med 5,69 point og en stor afstand til den næstplacerede. Aalborg mistede godt nok lidt points fra 5,57 til 5,28 points, med alligevel ligger havnebyen på plads 2 og og har efterhånden en lille forspring foran Aarhus, hvis hotelbranche ifølge hotel.infos-bookingkunder har forbedret sit pris-/ydelses-forhold meget.

Med sine 4,86 points forbliver Odense, Danmarks tredjestørste by, lidt i samme pointniveau som ved forrige evaluering og kommer dermed ikke med i de nationale top 3.

Tallin, kulturbyen 2011, opnåede toppositionen i sammenligningen af alle metropoler i verden. Estlands hovedstad, der allerede i dette forår lokker med utallige kulturelle arrangementer, forbedrede sig i sammenligningen af hoteller med 2-5 stjerner med en stigning fra 7,68 til 7,86 points og sprang dermed 3 pladser. Hanois pris-/ydelses-forhold var hotel.infos bookingkunder lidt mindre tilfredse med

Pressekontakt:

Aleksander Szumilas