DIA 21st Annual Euromeeting: Expanding Healthcare Horizons 23-25. marts, 2009; Berlin, Tyskland

22 Jan, 2009, 09:00 GMT fra Drug Information Association (DIA)

BASEL, Schweiz, January 22 /PRNewswire/ -- Drug Information Association (DIA), den førende multidisciplinaere, non- profit organisation, der fungerer som et neutralt forum til udveksling af ny viden om laegemidler og fremme af forvaltningen af disses livscyklus, inviterer til det 21. årlige EuroMeeting (23.-25. marts, 2009; Berlin, Tyskland).

DIA's årlige EuroMeeting (http://www.presseportal.de/link/EuroMeeting ) er den største begivenhed af sin slags i Europa og samler over 3.000 fagfolk fra 50 lande. Den årlige konference samler fagfolk fra den biofarmaceutiske industri, kontraktserviceorganisationer, akademiske forskningsinstitutter, regulerende myndigheder, sundhedsministerier, patientorganisationer og brancheforeninger. Det 21. årlige EuroMeeting er en mulighed for at:

- Deltage i nogle af de 350 foredrag
    - Høre repraesentanter fra EMEA, FDA og regulerende myndigheder
    - Deltage i 21 forskellige undervisningstimer før konferencen
    - Netvaerke med fagkolleger
    - Besøge de 250 udstillende virksomheder
    - Vaelge blandt 125 sessioner om 16 forskellige temaer

Europa står for et modsaetningsfyldt syn på det globale laegemiddelmarked, som der ikke er fuld forståelse for hos kolleger rundt omkring i verden. Det årlige Euromeeting er en mulighed for at få svar på det hele.

"Tematilgangen blev godt modtaget i Barcelona og vil også blive brugt i Berlin. Der er blevet lavet visse forbedringer med hensyn til temasessionerne, som vil få alle fagområderne til at spille sammen til glaede for deltagerne ", forklarer medformand Barry Burnstead, konsulent fra Storbritannien.

"Udover at behandle traditionelle områder som laegemiddeludvikling, regulering og patientsikkerhed, er vores håb også at sigte mod en bredere målgruppe ved at introducere nogle supplerende emner på årets EuroMeeting.

Det 21. årlige EuroMeeting har åbnet dørene for studerende og nye medlemmer af branchen. Den såkaldte "Emerging Professionals Session" er skraeddersyet til nye medlemmer af den farmaceutiske branche og studerende, som er interesserede i at få en fod indenfor. Der vil blandt andet blive behandlet emner som, hvordan man finder det rette job i den farmaceutiske industri, jobmuligheder hos sundhedsmyndighederne, og hvordan man bedst praesenterer sig selv ved en jobsamtale.

Studentersessionen, der afholdes i samarbejde med den europaeiske forening for farmaceutstuderende (EPSA), vil give et indblik i, hvilken uddannelse studerende har brug for for at bane vejen ind i den farmaceutiske verden. De vil høre, hvad studerende mener om deres pensum (EPSA's europaeiske forskningsprojekt) og få mulighed for at udveksle meninger med både arbejdende fagfolk og den akademiske verden.

"De studerende, der deltager i EuroMeeting, vil få en mulighed for at have ligefremme og uformelle samtaler med erfarne fagfolk fra branchen", siger medformand Dr. Susanne Keitel, der er direktør for Det Europaeiske Direktorat for Laegemiddelkvalitet (EDQM), EU.

Kontaktperson:
    Joe Krasowski
    +1-215-293-5812
    Joe.Krasowski@diahome.org

KILDE Drug Information Association (DIA)