ecofinance indleder samarbejde med Swedbank

21 Okt, 2009, 09:30 BST fra ecofinance Finanzsoftware & Consulting GmbH

GRAZ, Østrig, October 21 /PRNewswire/ -- Swedbank har valgt systemet til likviditetsstyring og -pooling CPS (Cash Management & Pooling System) fra ecofinance på grund af dets mange funktioner og denne softwareudbyders erfaringer med lignende store projekter for andre anerkendte bankkunder.

ecofinance, der er en førende udbyder af softwareløsninger til likviditetsstyring i det tysksprogede område, implementerer sit Cash Management & Pooling System for banker - CPS - i Swedbank AB, Stockholm. Systemets funktioner inkluderer likviditetsoptimering ("cash concentration") og renteoptimering ("notional pooling") samt en graenseflade for bankbrugeren og en internetgraenseflade for Swedbank-koncernens kunder. Internetdelens front-end (CPS@web) er blevet tilpasset, så den passer til Swedbanks visuelle udtryk. Ved at implementere systemet kan Swedbank tilbyde sine virksomhedskunder en aegte mervaerdi og forbedre kundeloyaliteten.

Leif Karlsson, betalingschef hos Swedbank, udtaler: "Vi valgte løsningen fra ecofinance på grund af dens funktionalitet of rettidighed. Dette er et vigtigt skridt i forbindelse med vores indsats for at udvide vores udbud af løsninger til likviditetsstyring. Vi har besøgt banker, der allerede bruger ecofinance og besluttet, at ecofinance er det rette system for os."

Dr. Karlheinz Schlögl, adm. direktør for ecofinance, udtaler: "Vi har haevet det teknologiske niveau for vores efterprøvede kerneprodukt CPS. Synergivirkningerne i det udviklede system kan nu udnyttes til fulde ved integration af alle ecofinances løsninger. Softwarens raekkevidde omfatter yderligere funktioner, som for eksempel den nye poolingmetode, vi har implementeret for Swedbank."

CPS - verdensomspaendende likviditetspooling for virksomhedskunder

Ved at implementere ecofinances system til likviditetsstyring og - pooling, CPS, kan banker samle deres virksomhedskunders konti, som er fordelt i hele verden hos forskellige kreditinstitutter, i effektive likviditetspuljer. Udover metoder til likviditetsoptimering inkluderer funktionerne også metoder til renteoptimering. Det er også muligt at afbilde kaskader i flere niveauer i forskellige valutaer...

Flere oplysninger: http://www.presseportal.de/go2/moredetails

Petra Reppert, Tlf. +49-8999019711