Forbrugere i Sverige og Holland ligger foran andre lande, når det gaelder indførelse af internetbaserede telefonfagbøger og lokal søgning ifølge Kelsey Group

27 Sep, 2006, 20:34 BST fra The Kelsey Group

PRINCETON, New Jersey, September 27 /PRNewswire/ --

- Analyse afslører vigtige forskelle på, hvordan forbrugere rundt om i verden finder oplysninger om lokale forretninger, hvilket indikerer, at der ikke findes en global strategi for lokal søgning, der kan bruges i alle lande.

En ny analyse fra Kelsey Group indikerer, at forbrugere i Sverige og Holland er mere tilbøjelige til at bruge internetbaserede kilder til lokal søgning så som De Gule Sider på internettet og lokal søgning end forbrugere i andre EU-lande, USA, New Zealand og Australien.

"Når vi indsamler data fra hele verden, ser vi tydeligt, at der er store forskelle på, hvordan forbrugere finder oplysninger om lokale forretninger, hvilket tyder på, at der ikke er en en global strategi for lokal søgning," sagde Neal Polachek, ledende underdirektør for analyse og rådgivingsafdelingen i Kelsey Group.

Analysen, foretaget i samarbejde med Buxton Independent Consulting, indikerer at internetbaserede fagbøger og lokal søgning klart vinder frem i Sverige og Holland - to lande, der er langt fremme med teknologisk udvikling - hvor forbrugere søger oplysninger om lokale forretninger hos:

- Sverige: De Gule Sider i papirformat (33%); De Gule Sider på internet
      (30%); lokal søgning (17%)
    - Holland: De Gule Sider i papirformat (28%); De Gule Sider på internet
      (11%); lokal søgning (25%)

Til sammenligning er forbrugere andre steder i verden betydeligt mere tilbøjelige til først at kigge i papirudgaven af De Gule Sider for at finde en lokal forretning:

- EU-lande (Storbritannien, Spanien, Frankrig, Italien og Tyskland): 52%
      i gennemsnit
    - Australien, New Zealand og USA: Hver mere end 60%

Kompleksiteten indenfor lokal søgning og internetbaserede lokale medier vil vaere det vigtigste diskussionsemne på Kelsey Groups konference om interaktive lokale medier 2006 (ILM:06) , 29. nov. - 1. dec., 2006, i Philadelphia, Pennsylvania. For flere oplysninger om dette event, se http://www.kelseygroup.com/ilm2006.

Analysemetodik

Denne analyse blev foretaget i forbindelse med Kelsey Groups fortsatte initiativer til at forstå udviklingen indenfor markedet for lokal reklame. Den er del af en fortsat undersøgelse, der foretages hvert halve år for at udpege tendenser og udvikling. De undersøgte markeder inkluderer Australien, Frankrig, Tyskland, Italien, Holland, New Zealand, Sverige, Storbritannien og USA. Analysemetodikken omfatter 500 gennemførte telefoninterviews med den ansvarlige for husholdningen pr. marked (USA 1.000).

Om Kelsey Group

Kelsey Group er førende leverandør af undersøgelser, data og strategisk analyse om telefonfagbøger, reklame for mindre virksomheder og internetbaserede lokale medier. Virksomheden, som er grundlagt i 1986, har opbygget et ry som det førende analysefirma indenfor udgivelse af telefonfagbøger og det fremspirende marked for lokal søgning, og tilbyder rådgivningstjenester (The Kelsey Report(R) og Interactive Local Media), udgiver (Global Yellow Pages(TM) og Local Media Journal(TM)), rådgivning (mere end 300 individuelle aftaler) og konferencer (65 events).

Website: http://www.kelseygroup.com

KILDE The Kelsey Group