Frost & Sullivan "Enabling Technology of the Year Award 2006" går til succesrigt, nystartet, svejtsisk farmaceutisk firma: AmVac AG

23 Feb, 2007, 20:01 GMT fra AmVac

GENEVE, Svejts, February 23 /PRNewswire/ -- AmVac har udviklet to bioterapeutiske medicinske produkter, der allerede er taet på at opnå markedsgodkendelse, med potentiale til at blive nye, førende gold-standard teknologier indenfor deres indikationer. Prisen går til AmVac for firmaets fremragende arbejde med at udvikle disse bioterapeutiske vacciner og behandlingsprocedurer. Ved at overraekke denne pris haedrer Frost & Sullivan firmaets bestraebelser på at anvende dets viden indenfor revolutionaere opdagelser af nye medicinske produkter til at løse store flaskehalsproblemer indenfor forskning i medicinske produkter og deres kliniske anvendelse.

I fremtiden vil opdagelsen af nye vacciner resultere i driftsmarginer, der i hvert fald ligger på niveau med resten af den farmaceutiske sektor. Markedet for vacciner forventes at udvise en CAGR på 13 % mellem 2006 og 2010. Markant vaekst forventes indenfor segmentet for behandlingsvacciner, og derfor kan AmVac forvente en staerk vaekst, isaer sammenholdt med fokus i deres enestående indikationer.

"AmVac har udviklet en portefølje af avancerede produkter, med fokus på sikker og effektiv anvendelse indenfor urologi og gynaekologi," bemaerker Programme Leader for Drug Discovery Technologies hos Frost & Sullivan, Dr. Amarpreet Dhiman.

"Det fokuserer på disse anvendelser, hvor sikkerhed er saerlig vigtigt, så som identificering af smitsomme sygdomme, daekkende terapeutiske behov der ikke er blevet realiseret indenfor det sundhedsvidenskabelige marked."

Melinda Karpati, Administrerende Direktør for AmVac udtaler: "I løbet af det seneste år har vi og vores partnere vaeret i stand til at avancere to innovative behandlingskure med vores produkter, alt i mens vi har opretholdt en stram, men effektiv forsknings og udviklingsproces. Derfor er vi meget stolte over, at vores bestraebelser er blevet anerkendt og haedret af eksperter med denne enestående pris."

Firmaets to vigtigste instrument projekter Femivac(R) og Prostavac(R) er blevet udviklet og testet igennem samarbejde med bioteknologiske firmaer og akademiske institutioner. Femivac(R), den immun-terapeutiske vaccine til behandling af Bakteriel Vaginosis og Trikomoniasis har udvist overbevisende resultater med hensyn til virkningsfuldhed og sikkerhed, såvel som en højere grad af effektivitet sammenlignet med almindeligt anvendte medicinske produkter.

Prostavac(R) er verdens første patenterede immun-terapeutiske vaccine for

Behandlingen af Benign Prostatisk Hyperplasia (BPH) og akut/kronisk

Prostatitis. Den har haft en høj succesrate, idet 75% af patienterne har udvist varige fremskridt med marginale bivirkninger og ingen operationer. Af disse grunde har det potentialet til at saette en standard for branchen.

"Ved at integrere både nye effektive behandlinger og vedvarende og sikker medicin, derved skabende en robust produktivitet uden sidestykke, er AmVac blevet blandt de førende indenfor branchen," bemaerker Dr. Dhiman. "Firmaet har mange muligheder for anvendelse, der kan få sikrere medicin på markedet med mindre turn-around tid, målrettet mod forskellige sygdomsindikationer i fremtiden."

Efter samarbejde med adskillige partnere har AmVacs proprietaere

teknologi modtaget stigende anerkendelse indenfor mange anvendelsesområder, inklusiv sundhedsvidenskabelig forskning og den akademiske verden, derved opfyldende krav til hurtighed indenfor eksisterende biomarker teknologi, såvel som flere strategisk designede muligheder for screening.

The Frost & Sullivan Enabling Technology of the Year Award er blevet givet til et firma, der har udviklet en teknologi, som kan hjaelpe eller endda revolutionere branchen. Prismodtageren har igennem sine forskningspartnere udviklet et system, som gør det muligt at udvikle nye terapier for behandlingen af det menneskelige reproduktive system. Dette gennembrud gør det muligt at udvikle procedurer indenfor klinisk forskning, der tilbyder enestående fordele for sundhedspersonale og patienter.

Frost & Sullivan Best Practices Awards anerkender firmaer i et udvalg af regionale og global markeder, som har udvist fremragende resultater og overlegne praestationer indenfor områder som lederskab, teknologisk innovation, kundeservice, og strategisk produkt udvikling. Brancheanalytikere sammenligner markedsaktører og måler praestationer igennem grundige interviews, analyser, og grundig sekundaer forskning for at kunne identificere best practices indenfor branchen.

Om Frost & Sullivan

Frost & Sullivan, et globalt vaekstkonsulentfirma, har fungeret som partner for vores kunder i udviklingen af innovative strategier i mere end 40 år. Firmaets brancheekspertise integrerer vaekstkonsulentarbejde, vaekstkonsulent partnerskab service, og corporate management traening med henblik på at udvikle muligheder. Frost & Sullivan har en bred kundekreds, som inkluderer Global 1000 firmaer, nye firmaer i vaekst, og investeringsverdenen baseret på levering af omhyggelig daekning af branchen, som bygger på et unikt globalt perspektiv og kombinerer en kontinuerlig analyse af markeder, teknologier, økonometri, og demografi.

For mere information, besøg www.frost.com

Om AmVac

AmVac er et biomedicinsk firma beliggende i Zug/Svejts. Firmaets mål er at udvikle og distribuere nyskabende medicin indenfor terapeutiske indikationer i urologi og gynaekologi. Indenfor disse indikationer er der et stort medicinsk behov, som ikke er blevet opfyldt.

AmVacs specifikke ekspertise er evnen til at identificere nyskabende medicin og terapiformer. Disse bliver patenteret og markedsført igennem målrettet udviklings studier og ekspertise for godkendelse.

AmVac har allerede opbygget en afbalanceret portefølje med avancerede produkter. Den oprindelige pipeline er blevet yderligere fuldstaendiggjort igennem et effektivt netvaerk med dedikerede samarbejdspartnere indenfor førende forskningsgrupper og bioteknologiske firmaer.

Movers & Shakers Interview med Melinda-Kinga Karpati, Administrerende Direktør, AmVac

KILDE AmVac