Galileo Applikationsdage støttet af ESA

15 Dec, 2009, 20:04 GMT fra European Space Agency

NOORDWIJK, Holland, December 15 /PRNewswire/ --

- Bliv inspireret af det innovative potentiale ved satellitnavigation

Den Europaeiske Rumorganisations kontor for Teknologitransferprogrammet (TPP) vil vaere den officielle partner for de første Galileo Applikationsdage , som vil blive afholdt fra 3. til 5. marts 2010 i Bruxelles. Begivenheden har til hensigt at fremme mervaerdien af de europaeiske Global Navigation Satellite System-programmer og støtte samarbejde saerligt mellem SMVer og store virksomheder. Begivenhedens unikke "Applikationslandsby" vil vise innovationer i et udendørs teater, der består af forskellige rammer, som f.eks. landet, byen, havnen eller legepladsen. Applikationslandsbyen vil vaere stedet for lang raekke demonstrationer inden for de nyeste GNSS-applikationer og -serviceydelser i de tre dage, begivenheden varer.

Galileo Applikationsdagene vil vaere scenen for lovende fremtidige applikationer og inspirere udvikling inden for seks primaere felter: Lokationsbaserede serviceydelser, vejapplikationer, praecis placering, offentlige serviceydelser, fritid og udvikling af navigationssystemer - alle sektorer, hvor ESA TTP kan prale med opstartsvirksomheder, som med succes har gennemført ESA's Forretningsinkubationsprogram. Mange af disse teknologiske igangsaettere vil vaere at finde i enten begivenhedens unikke "Applikationslandsby" eller bidrage med en praesentation af deres "succeshistorie", som f.eks. den hollandske opstartsvirksomhed Bliin, der udviklede en mobil applikation til sociale netvaerk, der giver det åbne internets effekt et løft med lokationsbaserede serviceydelser, eller sportsCurve fra Tyskland, hvis real time GPS-sporingsenhed muliggør visualiseringen af atleter under sportskonkurrencer. Applikationsdemonstrationerne og succeshistorierne vil også omfatte applikationer udviklet under EU's 7. Rammeprogram (FP7) og løsninger nomineret af Den Europaeiske Satellitnavigationskonkurrence, som ESA tildeler en innovationspraemie hvert år. Denne praemie anerkender den mest lovende applikation inden for satellitnavigation til øjeblikkelig implementering og udvikling til en profitabel virksomhed med teknisk og økonomisk hjaelp fra et af de fire ESA forretningsinkubationscentre. Galileo Applikationsdagene vil udgøre den højprofilerede startplatform for Den Europaeiske Satellitnavigationskonkurrence 2010 og bringe branchens interessenter sammen fra denne internationale idékonkurrences partnerregioner.

Programmet omfatter også branchetaler om de seks fokusemner, etablering af én-til-én kontakter , elevatortaler for nytilkomne og giver indblik i global applikationsudvikling gennem rundbordsdiskussioner og plenarforsamlinger. Desuden vil ESA TTP give et indblik i finansieringsmuligheder og vaerktøjer til rum-spin-offs som f.eks. ESA Investeringsforum, som afholdes i Stuttgart, 18.-20. maj 2010.

Galileo Applikationsdagenes vaert er Den Europaeiske Kommission, og debliver arrangeret af Den Europaeiske GNSS Overvågningsmyndighed (GSA) samt Applikationscentret for satellitnavigation i Oberpfaffenhofen - den administrerende organisation for både Den Europaeiske Satellitnavigationskonkurrence og ESA BIC Oberpfaffenhofen.

Deltagelse er gratis, og tilmelding sker efter "først til mølle"-princippet via http://www.application-days.eu

Links:

KILDE European Space Agency