Genmab bliver medlem af OMXC20-indekset på Københavns Fondsbørs

01 Jun, 2007, 10:25 BST fra Genmab A/S

KØBENHAVN, June 1 /PRNewswire/ --

- Resumé: Genmab bliver medlem af OMXC20-indekset pr. 18. juni 2007.

Genmab A/S (CSE: GEN) har i dag offentliggjort, at selskabet bliver medlem af OMXC20-indekset på Københavns Fondsbørs pr. 18. juni 2007. Indekset består af de 20 mest omsatte aktier på den nordiske børs i København og revideres to gange om året på baggrund af to kriterier: Omsaetning målt på markedsvaerdi og likviditet på basis af handelsfrekvens.

Den første noteringsdag for det reviderede OMXC20-indeks er 18. juni 2007. Den gamle portefølje er gaeldende til og med den 15. juni 2007.

"Vi er stolte af og beaerede over at blive en del af det prestigefyldte OMXC20-indeks sammen med de største danske selskaber. Optagelsen markerer et vigtigt skridt for vores branche, idet Genmab er det første biotekselskab, der bliver en del af indekset," udtaler Lisa N. Drakeman, ph.d., Chief Executive Officer hos Genmab.

Om Genmab A/S

Genmab A/S er en biotekvirksomhed, der udvikler og fremstiller humane antistoffer til behandling af livstruende og invaliderende sygdomme. Genmab har flere produkter under udvikling til behandling af cancer, infektionssygdomme, leddegigt og andre betaendelsestilstande og hensigten er at fortsaette med at sammensaette en bred portefølje af nye laegemiddelprodukter. Derudover har Genmab udviklet UniBodyTM, en ny egenudviklet teknologi, der skaber et stabilt, mindre antistofformat. Genmab har afdelinger i Europa og USA. For yderligere oplysninger om Genmab, se www.genmab.com.

Denne pressemeddelelse indeholder fremadrettede udsagn. Ord som "tror", "forventer", "regner med", "agter" og "har planer om" og lignende udtryk er fremadrettede udsagn. De faktiske resultater eller praestationer kan afvige vaesentligt fra de fremtidige resultater eller praestationer, der direkte eller indirekte er kommet til udtryk i sådanne udsagn. De vaesentlige faktorer, som kunne bevirke at vore faktiske resultater eller praestationer

Genmab A/S 2/2 Investornyheder, nr. 07/2007 afviger vaesentligt, inkluderer bl.a., risici forbundet med produktopdagelse og -udvikling, usikkerheder omkring udfald af og gennemførelse af kliniske forsøg herunder uforudsete sikkerhedsspørgsmål, usikkerheder forbundet med produktfremstilling, manglende markedsaccept af vore produkter, manglende evne til at styre vaekst, konkurrencesituationen vedrørende vort forretningsområde og vore markeder, manglende evne til at tiltraekke og fastholde tilstraekkeligt kvalificerede medarbejdere, manglende adgang til at håndhaeve eller beskytte vore patenter og immaterielle rettigheder, vort forhold til relaterede selskaber og personer, aendringer i og udvikling af teknologi, som kan overflødiggøre vore produkter samt andre faktorer. Genmab er ikke forpligtet til at opdatere fremadrettede udsagn efter udsendelsen af denne meddelelse og er heller ikke forpligtet til at bekraefte sådanne udsagn i forbindelse med faktiske resultater, medmindre dette kraeves i medfør af lov. Genmab(R), det Y-formede Genmab logo(R), HuMax(R), HuMax-CD4(R), HuMax-CD20(R), HuMax-EGFr(TM), HuMax-Inflam(TM), HuMax-TAC(TM), HuMax-HepC(TM), HuMax-CD38(TM), HuMax-ZP3(TM) og UniBody(TM) er alle varemaerker tilhørende Genmab A/S.

Kontakt:

Genmab A/S