Glitrende festhumør i Zürich, Montreux, Moskva og København

- Glaedelig Krystal! med Swarovski

Pictures available at:

www.presseportal.ch/de/story.htx?nr=100482568

Juleindkøbet i Zürich, Montreux, Moskva og København får i år en saerlig glans: I disse byer vil Swarovski, der er verdens største fabrikant af slebet krystal, med sine usaedvanlige dekorationer i glitrende krystal få julemarkeder og festligt udsmykkede indkøbscentre til at stråle.

En krystal-juleaften i hele verden.

Swarovski-juletraeet på Christkindlimarkt i Zürich (26.11.-24.12.2004) er i mellemtiden blevet til en hel institution. Det er allerede syvende gang, at det 15 meter høje grantrae står opstillet midt i Europas største indendørs julemarked. 6 tusind udsmykninger og 15 tusind krystaller og aedelstene opsat på mange hundrede guirlander skaenker traeet sit karakteristisk udstrålende praeg, som illuminerer hele banegårdshallen. Også indkøbscentret Glatt i naerheden af Zürich (29.11.-24.12.2004) glitrer i år: 15 tusind krystaller tindrer om kap på en 3,80 meter høj og 4,60 m bred snemand. I begge tilfaelde vil salgsstande byde på juleornamenter og andre hjemmeartikler lavet af Swarovski.

Også på det vel mest vidunderlige julemarked i Schweiz, Marché de

Noël i Montreux (26.11.-23.12.2004), byder i år et krystal-juletrae de besøgende velkommen. Det 8 meter høje trae er pyntet med 1.700

juleornamenter, krystalguirlander og en specielt fremstillet traespids smykket med Swarovski-ornamenter. Med sine gaveidéer og udformningsforslag inspirerer Swarovskis varmt udformede salgsbod til fest.

I Skandinavien er det bedste sted for en juleindkøbstur det julepraegede vintereventyrland på populaere Tivoli i København. Også i år indbyder Swarovski, ved sin salgsbod pyntet med lys og krystaller, til juleindkøb.

For første gang står der også i Moskva et Swarovski-juletrae (15.11.2004-15.01.2005). I Ruslands mest berømte indkøbscenter, det traditionsrige og eksklusive GUM direkte på den Røde Plads, pynter Swarovski et 9 meter højt trae med 2.000 ornamenter og 300 krystalguirlander. Saerligt bemaerkelsesvaerdigt for dette trae er også fontaenen i hvilken det står: Vandet er erstattet med 200 kg glitrende, glinsende krystal.

Contact:
    Swarovski AG