Her må overnattende gæster kigge dybt i pengekassen - det aktuelle hotel.info-hotelprisbarometer

10 Jan, 2012, 11:19 GMT fra hotel.info

NÜRNBERG, Tyskland, January 10, 2012 /PRNewswire/ --

Udviklingen i værelsespriser er stadig opadgående i mange europæiske metropoler. Men i nogle byer kunne hotelgæster også profitere af rabatter. Det viser det aktuelle hotelprisbarometer fra hotel.info [ http://www.hotel.info ], den gebyrfrie online-hotelreserveringsservice til mere end 210.000 hoteller i hele verden. Resultatet:

• Hotellerne i New York og Moskva ligger i spidsen
  • København blandt de ti dyreste hovedstæder i Europa

Moskva, den med afstand mest befolkningsrige metropol i Europa, er med en prisstigning på 9,67 % til 183,78 Euro samtidig også den dyreste hoteldestination af alle europæiske hovedstæder. Også i Oslo måtte overnattende gæster kigge meget dybt i pengekassen. Her krævede hotellerne med 170,89 Euro 7,25 % mere i gennemsnit end i samme måned året før. I København var overnatninger med 134,82 Euro tydeligt billigere, men sammenlignet med november 2010 måtte hotelgæster dog ryste op med ca. 10 % mere. Her havde hotellerne bl.a. mulighed for at profitere af forskellige store sportsbegivenheder. I Top 20 forbliver blot værelsespriserne i Stockholm og Kiev stabile med 144,10 Euro og 136,60 Euro.

Ved den internationale prisanalyse er "The Big Apple" New York fortsat en meget dyr by. I November stiger værelsespriserne med 8,88 % til 208,96 Euro i forhold til samme tidsrum året før. Også i mange andre metropoler blev overnatningsomkostningerne udsat for en moderat eller tydelig forhøjelse. Til gengæld har gæster i Seoul og Shanghai, hvor hotellerne tilbød billigere værelser, profiteret af dette.

Den komplette pressemeddelelse findes her:

Pressekontakt:

Aleksander Szumilas