Holdet bag Savi og Litium mobil vil levere RFID logistikkaede løsninger til hele Skandinavien

29 Okt, 2008, 18:28 GMT fra Savi-Lockheed Martin

JÖNKÖPING, Sverige og MOUNTAIN VIEW, California, October 29 /PRNewswire/ --

Savi, en førende leverandør af trådløse logistikkaede løsninger og Litium Mobile Applications, et konsulentfirma for mobilitet og synligheds løsninger, bekendtgjorde et samarbejde i hele Skandinavien. Virksomheden vil løfte deres tekniske og marketing styrker til at kunne levere Radio Frequency Identification (RFID) og andre trådløse løsninger til regerings, forsvars og kommercielle organisationer.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080123/AQW081LOGO )

Samarbejdpartnerne har påbegyndt et aktivt markedes og projekt supportsamarbejde over hele Skandinavien (Sverige, Danmark, Norge og Finland), idet de allerede tidligere har arbejdet sammen for at levere Savi Consignment Management Solution (CMS) der automatisk lokaliserer, sporer og styrer in-transit leverancer til de vaebnede svenske styrker og til Det Danske Forsvarsministerium.

Savi har hjulpet med at bygge RFID baserede sporingsnetvaerker på over 4.000 lokaliteter i mere end 45 lande til forsvarsstyrker i hele verden indbefattet USA, NATO, Polen, Storbritanien, Spanien og Australien. Virksomhedens store udvalg af produkter og integrerede software løsninger har vist sig at forbedre synligheden, management og sikkerheden af forsendelser og leverancer efterhånden som de bevaeger sig igennem lokale og globale logistikkaeder.

"Litium Mobile Applications har vist sig at vaere en effektiv partner når det handler om at åbne døre til nye markeder og tilbyde support til at implementere vore løsninger i hele Skandinavien," udtalte David Shannon, Savi senior vice praesident for marketing, produkt management og strategi.

"Kombinationen af Savi som en ledende leverandør af RFID løsninger sammenholdt med Litium Mobile Applications regionale forretningserfaring vil saette kunderne over hele Skandinavien i stand til at nedbringe transportomkostninger, forbedre serviceniveauet og tilbyde konkurrencemaessige fordele," udtalte Hans Borjesson, CEO Litium Mobile Applications.

Litium Mobile Applications er markedsleder indenfor teknisk konsulentvirksomhed hvor de tilbyder kvalificerede serviceydelser og løsninger i realtids information og udviklingen af RFID synlighed og mobile IT systemer. Virksomheden blev grundlagt i 2005 og er et af fire forretningsområder indenfor IT-company Litium Affairskommunikation AB. Med base i Sverige, er nemme og intelligente løsninger beregnet til at tage sig af specifikke industriudfordringer til klienter i hele Skandinavien. Hvis du vil vide mere, så besøg venligst http://www.mapps.se.

Som et 100% ejet datterselskab af Lockheed Martin (NYSE: LMT), er Savi en førende leverandør af aktiv Radio Frequency Identification (RFID) og andre Automatic Identification Technology baserede løsninger der forbedrer synligheden, management og sikkerheden i logistikkaedeaktiver, forsendelser og leverancer. Hvis du vil vide mere, så besøg venligst http://www.savi.com.

Med hovedkvarter i Bethesda, Maryland, er Lockheed Martin en global virksomhed indenfor sikkerhed der beskaeftiger ca. 140.000 mennesker over hele verden og er hovedsagligt beskaeftiget med forskning, design, udvikling, fremstilling, integration og bibeholdelse af avanceret teknologisystemer, produkter og serviceydelser. Virksomheden rapporterede i 2007, at salget udgjorde 41,9 milliarder USD.

Hvis du vil vide mere, så besøg venligst http://www.lockheedmartin.com.

Web sites: http://www.savi.com

KILDE Savi-Lockheed Martin