Indledende retsmøde Phi-ton mod Auping

16 Aug, 2008, 00:51 BST fra Phi-ton B.V.

ARNHEM, Holland, August 15 /PRNewswire/ -- I et indledende retsmøde på foranledning af Phi-ton B.V. mod Koninklijke Auping B.V. vedrørende reklamesloganet "Den bedst ventilerende seng" af Auping, har retten afvist kravet fra Phi-ton på grund af manglende presserende karakter i sagen som den blev forelagt.

I lyset af at reklamekampagnen har vaeret anvendt siden sidste år, så vel som det faktum, at Auping forud for retsmødet havde indstillet kampagnen og bekraeftet sine intentioner om at den forbliver indstillet, fandtes der ikke laengere påtraengende nødvendighed for sagen.

Eftersom Auping frivilligt imødekom det påklagede krav, er Phi-ton

uanset resultatet af retssagen tilfreds med at have opnået sit primaere formål. Trods alt har Auping besluttet, at indstille kampagnen med sloganet "Den bedst ventilerende seng" og har dermed løst problemet med Phi-ton.

På trods af det foreliggende, forbeholder Phi-ton sig alle rettigheder til at forelaegge sagen for retten igen hvis det skulle vise sig at blive nødvendigt.

Vedrørende den tyske undersøgelse som der refereres til i sagen på foranledning af Auping og det faktum at Phi-ton har fået undersøgelsen udført af det samme institut, bør det bemaerkes at undersøgelsen der blev udført på opfordring af Phi-ton tjente det oprindelige formål, at teste de biomekaniske ejendele som f.eks trykdistribuering, deformation og hjaelp fra 3D madrasserne med mikroklimatisk karaktertraek naevnt som sekundaer information. Undersøgelserne der blev udført var anderledes teknisk set og anvendte andre kriterier sammenlignet med dem der blev udført på opfordring af Auping.

I forbindelse med den bedst ventilerende madras, så viser den nye rapport udfaerdiget af TNO i Holland på foranledning af Phi-ton med al tydelighed hvilken madras der med rette kan gøre krav på dette udsagn.

Hvis De ønsker at gennemse rapporten, så klik venligst på nedenstående links:

Internet: http://www.phi-ton.com

KILDE Phi-ton B.V.