Infor leverer valgbarhed og styring med SOA til initiativrige virksomheder

13 Mar, 2007, 14:05 GMT fra Infor Global Solutions GmbH

ATLANTA, Georgia, March 13 /PRNewswire/ --

- Infor Open SOA leverer en revolutionerende vej til innovation af virksomheder; Indbygget SOA uden "fastlåst" platform

Infor offentliggjorde i dag dets SOA (service-oriented architecture) - strategi, Infor Open SOA, der er en del af virksomhedens engagement i at udvide, berige og udvikle dets produktlinjer for at imødekomme behovet hos initiativrige virksomheder i alle størrelser.

Infor Open SOA giver mulighed for en begivenheds-dreven SOA, hvilket er en fremgangsmåde, hvor samvirkende programmer og softwarekomponenter kan distribueres og opgraderes med minimal eller helt uden afbrydelse af andre enterprise-systemer. Infrastrukturen for begivenhedsdreven SOA er indbygget i Infor-løsninger, uden yderligere omkostning til kunden, og leveres med regelmaessige produktopgraderinger, i overensstemmelse med Infor's køreplan.

"Infor Open SOA er resultatet af en dialog vi havde med vores kunder, som fortalte os, at de ønsker fordelene ved SOA uden forskudsbetaling, de langvarige implementeringer og den omfattende unødvendige kompleksitet" sagde Jim Schaper, administrerende direktør for Infor. "Vores metode er forskellig fra andre enterprise-programleverandører, da den er udviklet fra en tilbundsgående forståelse af vores kunders forretningsmaessige udfordringer".

Begivenhedsdreven SOA

Infor Open SOA er baseret på en begivenhedsdreven, distribueret arkitektur, der muliggør arrangering af forretningsmaessige begivenheder på tvaers af enterprise-programmer og -tjenester. Gennem en udgivelses- og abonnementsmodel udveksles forretningsmaessige begivenheder asynkront mellem programmer og tjenester på tvaers af den standardbaserede Infor Enterprise Service Bus (ESB), i overensstemmelse med begivenhedernes arrangementsmodel, specifik til erhvervet og de kundespecifikke forretningsprocesser.

I stedet for at tvinge kunder ind i et forhandler-fokuseret økosystem, giver Infor's SOA arkitektur kunderne mulighed for at udvikle deres eget økosystem, og distribuere softwarekomponenter fra Infor, såvel som fra interne og tredjepartskilder. Det eliminerer afhaengigheden af "styring og kontrol"-middleware, der oser langt vaek af kompleksitet, efterhånden som der tilføjes nye tjenester. Ved at forblive uafhaengig af platform, lettes Infor Open SOA samfunktion mellem forskellige interprise-systemer, og forebygger behovet for at "fjerne-og-erstatte" for at kunne understøtte kravene i de forskellige varemaerkebeskyttede middleware.

"Vi følger ikke de andre i oprettelsen af store, komplicerede platforme, der kraever, at kunderne fastlåser sig i teknologier, de ikke har behov for og ikke har råd til", sagde Bruce Gordon, teknisk direktør for Infor. "Infor Open SOA gør det muligt for kunderne at innovere gennem en fremgangmåde, der er samfungerende efter design. På den måde kan kunderne foretage deres egne valg, og give dem kontrol over deres enterprise-økosystem".

Som en del af deres engagement i åbne standarder har Infor adoptere OAGIS (Open Applications Group Interoperability Standard) som det indbyggede interface for al kommunikation mellem Infor løsninger. OAGIS er det mest udviklede og udvidede XML-baserede format, og en accepteret standard på tvaers af erhvervene. Det styres af en uafhaengig standardiseringsorganisation, og er tilgaengelig uden royalty eller licensafgift.

Strategisk retning

Infor leverer Open SOA i faser som ikke-afbrydende, trinvise opdateringer med planlagte, regelmaessige produktudgivelser. Denne revolutionerende fremgangsmåde inkluderer leveringen af komponenter i forretningsprocesser, i bredt anvendelige løsningsområder som f. eks. styring af kundekontakt og forsyningskaeder, der kan samles i virksomhedsspecifikke løsningsgrupper. Disse grupper vil kombinere intellektuel ejendom - den bedste i sin klasse - fra Infor's produktportefølje, der er fyldt med indbygget forretnings- og erhvervserfaring. Gennem Infor Open SOA opnår kunderne frihed og fleksibilitet til at blande og tilpasse forretningsprocesser, så de opfylder deres behov, leveret til den teknologiske platform, som de har valgt.

Infor har allerede leveret den første fase af Open SOA, der består af den grundlaeggende begivenhedsdrevne infrastruktur, og integreret det med flere løsninger. Infor er i gang med at bygge den udvidede SOA infrastruktur, som f. eks. Master Data Management, og koncentrerer sig på fortsat funktion af eksisterende løsninger såvel som indføringen af nye, indbyggede SOA-programmer. Infor vil give mere detaljerede produkt-køreplaner til sine kunder, som et oplaeg til den årlige brugerkonference, Inforum, der afholdes den 9. - 12. september, 2007 i Las Vegas.

Om Infor

Infor leverer forretningsspecifikt software til initiativrige organisationer. Infor's løsninger med indbygget erfaring gør det muligt for virksomheder i alle størrelser at vaere mere initiativrige, og tilpasse sig de hurtige fremskridt i det globale marked. Infor, med mere end 70.000 kunder, er i fuld gang med at aendre, hvad forretninger forventer fra en leverandør af enterprise-software. Besøg www.infor.com for yderligere oplysninger.

Kontaktperson:

Tanja Hossfeld