Infor udnaevner ny salgsleder i Norden

13 Maj, 2008, 18:05 BST fra Infor Global Solutions GmbH

KØBENHAVN og STOCKHOLM, May 13 /PRNewswire/ -- Infor bekendtgjorde i dag, at Patrik Svanström er udnaevnt til regionalleder for den nordiske region. Svanström får ansvaret for at lede Infors salgsstrategi og -aktiviteter i Danmark, Finland, Island, Norge og Sverige, og gennemføre Infors strategiske vaekstplan for Europa, Mellemøsten og Afrika.

Svanström har med 20 år indenfor salg i softwarebranchen en omfattende erfaring. Han har tidligere vaeret administrerende direktør for BayMind AB, en konsulentvirksomhed, han startede, der evaluerede go-to-market-modeller, salgsstrategier og udførelsesniveauer. Inden han etablerede BayMind, var Svanström chef for teknisk salg hos EMC og Selectica Nordics, samt for ERP-salg hos Oracle i Norden.

"Patrik Svanström kommer med mange års erfaring, omfattende branchekendskab og nyder stor respekt," sagde Keith Deane, direktør for Infor i Europa, Mellemøsten og Afrika. "Vi har oplevet staerk vaekst i Norden, og med Patricks energiske lederevner vil vi yderligere styrke vores markedsposition som førende softwareudbyder i Europa, Mellemøsten og Afrika."

I sit hverv som regional leder for Norden vil Svanström rekruttere nye kundechefer og arbejde med det eksisterende team for at styrke Infors tilstedevaerelse i Norden. Hans ansvarsområder vil omfatte strategisk markedspositionering og ekspansion af salgs- og kundeaktiviteter, der vil forøge den fortsatte vaekst, som Infor har oplevet i de nordiske lande.

"Infor har etableret sig som førende indenfor levering af forretningstilpassede løsninger, som hjaelper virksomheder med at forøge driftseffektivitet og konkurrencedygtighed," sagde Svanström. "Jeg er glad for at komme til Infor og stå i spidsen for et kyndigt og respekteret team af professionelle saelgere i hele Norden, der leverer løsninger, som hjaelper kunderne med at forbedre deres overordnede drift og forøge deres markedsstyrke."

For flere oplysninger, kontakt venligst:

Infor
    Tanja Hossfeld