Island lancerer Guðmundur 2.0 i forbindelse med opgradering af verdens første menneskelige søgemaskine

10 Sep, 2015, 09:01 BST fra Inspired By Iceland

REYKJAVIK, Island, September 10, 2015 /PRNewswire/ --

Hidtil uset efterspørgsel baner vejen for ny bølge af funktioner, herunder "Guðmundur Hangouts", i forbindelse med den positive modtagelse af den menneskedrevne søgemaskine i hele verden

• Inspired By Iceland afslører Guðmundur 2.0,  en række spændende nye funktioner efter succesen med Ask Guðmundur, verdens første menneskelige søgemaskinetjeneste
  • Opgraderingen vil omfatte Guðmundur Hangouts i realtid, en serie af unikke og enestående oplevelser i Island den kommende vinter
  • Uforglemmelige oplevelser, inkl. en betagende nat under stjernerne med udendørs overnatning på en af Islands pragtfulde gletsjere og en gastronomisk paradisrejse med udforskning af Reykjaviks prisvindende madtempler
  • Yderligere opgraderinger omfatter Guðmundur Maps og Guðmundur Mobile, der bliver lanceret i denne måned

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/264815 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/264816 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150909/264817 )

Inspired By Iceland har annonceret tilføjelsen af en lang række spændende funktioner til deres unikke og anderledes internettjeneste, Ask Guðmundur, verdens første menneskelige søgemaskine.

Guðmundur 2.0, der er det seneste kapitel i Inspired by Icelands helårlige turistkampagne, vil indeholde funktioner, som f.eks. Guðmundur Hangouts, en serie af enkeltstående og overvældende realtidsoplevelser føjet til deres afgjort islandske og virkelige personlige søgemaskinetjeneste.

De syv skræddersyede og enestående oplevelser vil byde på den eksklusive mulighed for at hænge ud med en af Islands særlige Guðmundur-regionalrepræsentanter, der første gang blev indført tidligere i år som led i kampagnen Ask Guðmundur.  Hver af dem vil give et virkeligt og autentisk billede bag facaden af Islands syv regioner.  Disse hangouts, der finder sted mellem 27. september og 31. november, vil give turister et førstehåndsindtryk af Island via et væld af utrolige oplevelser baseret på mad, fotografering, spændende oplevelser,  kultur, film, vinter og bæredygtiged.

Eventyrlystne rejsende kan fra i dag tilmelde sig for at få chancen til en plads ved en af de syv eksklusive begivenheder, og det foregår via websitet Inspired By Iceland.

Inga Hlín Pálsdóttir, der er direktør for Tourism & Creative Industries hos Promote Iceland, sagde: "Da vi lancerede Ask Guðmundur, var det decideret islandsk og en virkelig tiltalende tjeneste. Den blev så godt modtaget i hele verden, at vi besluttede os til at opgradere tjenesten. Alle kender Google Hangouts. Og alle kan lide at hænge ud. Men det er meget morsommere at hænge ud personligt. Med Guðmundur Hangouts kommer du rent faktisk til at hænge ud med vores Guðmundurer og se Island gennem deres øjne."

Sammen med den nye hangout-funktion får Guðmundur også en opgradering af kort. Guðmundur Maps er et onlineværktøj for turister med hemmelige steder og tip fra islændere og andre besøgende fra hele verden, såvel som nye videoer og fotoindhold samordnet fra kampagnen #AskGuðmundur.

Senere denne måned vil Inspired by Iceland afprøve sin nye funktion, Guðmundur Mobile, med en live digital opslagstavle med en af de syv regionale Guðmundurer, der vil besvare spørgsmål direkte i gaderne i Paris.

Ask Guðmundur

I april lancerede Inspired By Iceland en unik internettjeneste med en afgjort forskel, Ask Guðmundur, verdens første menneskelige søgemaskine. Tjenesten, som havde til formål at lære turister om Islands mangfoldighed på alle årstider og de mange forskellige aktiviteter og oplevelser i hele landet, inviterede folk fra hele verden til at stille spørgsmål om Island via Inspired By Icelands sociale medieplatforme (Twitter, Facebook og YouTube) #AskGuðmundur #IcelandSecret.  Der blev stillet over 1.000 spørgsmål, og svarene blev givet via korte videoer,  tweets og fotografier. Den afgjort islandske og virkelig tiltalende tjeneste blev ledet af repræsentanter fra Islands syv regioner, der tilbød deres insiderviden til hele omverdenen. Alle repræsentanterne havde navnet Guðmundur eller Guðmunda til fælles, som i øjeblikket er et af de mest populære fornavne med over 4.000 mænd og kvinder, der har dette navn.

Inspired By Iceland

Inspired by Iceland er et offentligt-privat partnerskab indgået mellem den islandske stat, byen Reykjavik, den islandske rejsebrancheforening, Landsbankinn, Icelandair og andre ledende selskaber inden for islandsk turisme. Promote Iceland står for udviklingen og udførelsen af denne kampagne.

For yderligere oplysninger, besøg:

Inspired By Iceland http://www.inspiredbyiceland.com

#AskGuðmundur

#Icelandsecret

Youtube - https://www.youtube.com/user/inspiredbyiceland

Twitter - @icelandinspired

Facebook - http://www.facebook.com/inspiredbyiceland

Instagram - Inspiredbyiceland

Planlæg din rejse ved at besøge http://www.inspiredbyiceland.com/planyourstay/

For flere hemmeligheder og oplysninger om den hemmelige tur og dens mennesker og steder, bedes du besøge http://www.inspiredbyiceland.com/blog

Promote Iceland http://www.promoteiceland.is

Medieforespørgsler bedes rettet til Laura Hind hos The Brooklyn Brothers på +44-2072926200 eller e-mail Iceland@thebrooklynbrothers.com