ISx støtter Eniro Finlands lancering af ny udvidet oplysningstjeneste

08 Mar, 2005, 06:00 GMT fra Information Services Extended, Inc.

FORT LAUDERDALE, Florida, March 8 /PRNewswire/ --

- ISx's teknologi giver Eniro mulighed for at levere en ny og brugervenlig indholdstjeneste til et stadig mere konkurrencepraeget marked.

Information Services Extended, Inc. (ISx)(TM) offentliggjorde i dag den succesfulde implementering af en teknologiplatform for Eniro Finland, som støtter lanceringen af et bredt udvalg af vaerdiskabende søgefunktioner og informationstjenester.

Eniro Finland vil anvende databasen ISx FlexiSearch(TM) og andre ISx FlexiQ-teknologier til at effektivisere sit kostbare indhold og lancere sin nye stemmebaserede 0100100-nummeroplysning. ISx giver Eniro mulighed for at udnytte alle sine informationsressourcer til at betjene kunderne og tilbyde avancerede lokalitetsbaserede tjenester såsom naerhedssøgning, kortsøgning og vejvisning.

"Lanceringen af den nye 0100100-nummeroplysning ville ikke have vaeret mulig uden ISx's brancheførende teknologi," sagde Eniro Finlands direktør og virksomhedsleder Par Kempe. "ISx FlexiQ-platformens funktionalitet var det perfekte modstykke til den nye generation af nummeroplysningstjenester, som vores kunder forventer at vi leverer. Vi er yderst tilfredse med ISx FlexiQ, fordi den har de funktionsmuligheder, der skal til for at imødekomme nutidens krav og - hvad der er ligeså vigtigt - daekke vores behov for i fremtiden at kunne introducere nye kundefokuserede søgetjenester på det finske marked."

Den nøgleteknologi fra ISx, der er blevet implementeret i projektet Eniro
    Finland, er:

- ISx FlexiSearch(TM), som muliggør en enkel samkøring af
      indholdet i Eniros gule sider og standardindholdet i de hvide
      sider, til støtte for de udvidede tjenester. FlexiSearch's
      fleksible opbygning gør det muligt for Eniro at udstyre
      operatørerne med en ny effektiv mulighed for at levere
      naerhedssøgning og foretage søgninger baseret på ufuldstaendige
      oplysninger. FlexiSearch giver endvidere Eniro mulighed for at
      forbedre det udbudte indhold med en mere omfattende
      vejledningsinformation, interesseområder samt information om
      personer, virksomheder og stat.

- ISx's klientarbejdsstation FlexiStation(TM) giver Eniros
      operatører mulighed for effektivt at behandle
      standardsøgningerne på de hvide sider og de udvidede
      søgetjenester fra det samme intuitive grafiske interface.
      Operatørerne kan nemt imødekomme mange forskellige slags
      søgninger, fra rutinemaessige DA-forespørgsler til sofistikerede
      naerhedssøgninger. Klientarbejdsstationen FlexiStation giver også
      Eniro mulighed for at minimere operatørernes behov for oplaering.

- ISx Enhanced Services Access (eSAF) gør det muligt for Eniros
      operatører at stille kort, kørselsanvisninger og andet indhold
      til rådighed for kunderne fra websiden Eniro.fi. Tjenesten vil
      endvidere omfatte SMS-levering af link til sider med
      virksomhedsinformation fra Eniro.fi, og kort som vil vaere
      tilgaengelige fra browseren i en mobiltelefon.

"Det finske marked for informationssøgning er et af de mest avancerede i verden, og Eniro har sat sig for at følge udviklingen med de nye innovative tjenester, som kunderne og virksomhederne forventer at finde," sagde John Kemp, naestformand og driftschef for EMEA og Asia Pacific, ISx, Inc. "ISx har vaeret en vaerdifuld samarbejdsparter for Eniro gennem mere end 20 år, og vi er forpligtet til at fortsaette denne støtte, nu hvor Eniro styrker sin position som den førende udbyder af søgetjenester på det nordiske marked."

Om ISx:

Information Services Extended, Inc., http://www.isxinc.com , har gennem mere end 25 år indtaget den globale førerstilling som leverandør af informations- og nummeroplysningstjenester (DA). ISx's kunder omfatter etablerede telekommunikationsselskaber som Eniro, Belgacom, France Telecom, Matav, MCI, OTE, SBC, Sensis, Telstra og andre, samt uafhaengige callcentre, leverandører af vejvisere og nytilkomne leverandører af innovative DA-tjenester. ISx's FlexiQ(TM)-platform tilbyder en daekkende løsning for trådløse, trådbaserede og elektroniske nummeroplysnings- og informationstjenester. ISx's produkter støtter søgetjenester, udvidede informationstjenester, stemmegenkendelse for automatiserede samtaler samt internet- og mobiltjenester.ISx har sit hovedsaede i Fort Lauderdale, Florida, USA, og salgs- og supportkontorer i Storbritannien, Belgien, Finland, Ungarn og Australien. For yderligere oplysninger henvises til http://www.isxinc.com.

Om Eniro

Eniro er den førende udbyder af søgetjenester på det nordiske mediemarked. Eniro tilbyder annoncører de bedste kanaler til købere og saelgere, som ønsker at komme i kontakt med hinanden på en nem måde - og bringer derved brugerne taettere på de handlinger, de ønsker at foretage. Den brede, lokale og kvalitetssikrede information, som altid er til rådighed for brugerne, gør det nemt at finde personer, virksomheder eller bestemte produkter. Blandt søgevaerktøjerne er vejvisere og nummeroplysning samt internet- og mobiltjenester. For yderligere oplysninger henvises til http://www.eniro.com.

Følgende er varemaerker eller registrerede varemaerker, der tilhører Information Services Extended, Inc. i USA og andre lande: Information Services Extended, Inc; ISx, Inc.; ISx, ISx FlexiQ, FlexiStation, FlexiSearch, FlexiCall, FlexiConnect og FlexiMessage. Andre produkter og firmanavne er varemaerker eller registrerede varemaerker, der tilhører deres respektive ejere.

Kontakt:  Jim Elder
              +1-203-431-3573
              jim@eldercommunications.com

Website: http://www.isxinc.com

KILDE Information Services Extended, Inc.