Kartofler med muligheder: Lamb Weston® giver varemærket en ny global identitet

22 Jun, 2015, 14:11 BST fra Lamb Weston

KRUININGEN, Holland, June 22, 2015 /PRNewswire/ --

I dag lancerer Lamb Weston® en ny global varemærkeidentitet med sloganet "Kartofler med muligheder". Med lanceringen tilpasser Lamb Weston® sine aktiviteter på verdensplan under en fælles vision for varemærket ved at beskrive, hvordan Lamb Weston® skaber værdi til sine kunders salg.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150619/224580LOGO )

Omfattende undersøgelser i mere end syv lande i verden har vist, at det, der gør Lamb Weston® til noget særligt, er virksomhedens opfindsomhed.

Det nye slogan udtrykker essensen af Lamb Weston®s tilgang - konstant udvikling af opfindsomme løsninger for at forbedre kundernes salg. "Sloganet "Kartofler med muligheder" henviser til vores daglige arbejde på Lamb Weston®," siger Bas Alblas, Direktør for joint venturet Lamb Weston/Meijer.

Med "Kartofler med muligheder" viser virksomheden, at de arbejder med nye initiativer, såsom:

• Gourmetfritter: Forbrugerne vil have hjemmelavede pommes fritter, og stamgæster på uformelle restauranter er konstant på udkig efter nye og anderledes retter. Lamb Weston/Meijers svar er gourmetfritterne;
  • Kartoffeldippers: Ifølge en undersøgelse sætter forbrugerne i stigende grad pris på at spise sammen. En restaurantoplevelse i social sammenhæng. Derfor lancerede Lamb Weston/Meijer kartoffeldippers.
  • Kundeservice: I tæt samarbejde med kunderne og deres logistikpartnere tilbyder Lamb Weston/Meijer "just-in-time"-leveringer, der begrænser behovet for lagerplads og frigør kundernes arbejdskapital.

"Jeg er stolt af, der er folk i vores organisation, som fører gode ideer ud i livet", siger Bas Alblas.

Trods den globale vækst har varemærket bibeholdt separate identiteter i forskellige dele af verden. "Det er et vigtigt fremskridt i Lamb Westons® udvikling. Vi kan drage fordel af vores globale tilstedeværelse, skabe profitabel vækst og styrke mærkets anerkendelse på verdensplan," siger Mascha Leijten, Direktør for marketing og forretningsudvikling i Lamb Weston/Meijer.

Om Lamb Weston / Meijer

Lamb Weston® er et førende varemærke på verdensplan inden for kartoffelprodukter af høj kvalitet. Det markedsføres globalt, i over 100 lande. Lamb Weston/Meijer forsyner Europa, Mellemøsten og Afrika og har hovedkontor i Kruiningen i Holland. Virksomheden leverer frosne kartoffelprodukter som Twisters® og dehydrerede kartoffelflager til kunder i segmenterne madservice, hurtigservice, industri og detailhandel. Virksomheden har fem fabrikker: Holland (3), Storbritannien (1) og Østrig (1). Virksomheden har 1.200 ansatte i Europa, Mellemøsten og Afrika.

KILDE Lamb Weston