Kerrisdale Capital Udgiver Kort-Tese Rapport på Bavarian Nordic A/S og Annoncerer Konference Opkalds Skema

03 Aug, 2015, 10:30 BST fra Kerrisdale Capital Management, LLC

-- Detaljeret Analyse Afliver Den Store Omtale Omkring Et Ikke Effektivt "Cancer Vaccination"

NEW YORK, 3. August, 2015 /PRNewswire/ --

• Kerrisdale tror på at Bavarian Nordics undersøgende prostata-cancer vaccine, Prostvac-VF, ikke er effektiv.
  • Kontrol gruppen i vaccinens Fase II studie var betydningsfuldt ældre og sygere end behandlingsgruppen, og opnåede derfor oftere dårlige resultater. Det lave resultat af kontrollen tilladte den utilfredse behandlingsgruppe resultater at se gode ud, ved sammenligning, men dette resultat vil højst sandsynligt ikke gentage sig selv i Fase III.
  • Mere nylige data, inklusiv en prøve som kombinerer Prostvac med en kontrolpunkt implantat, vil formentlig vise gennemsnitslig overlevelse og fravær af kliniske goder.

Kerrisdale Capital ("Kerrisdale"), en privat investerings manager, har offentliggjort en investerings rapport som forklarer deres korte position i Bavarian Nordic A/S ("Bavarian Nordic") (OMX: BAVA, OTC:BVNRY), en $1.3B Dansk vaccine-fremstiller hvis eksperimentale prostata-cancer vaccine, Prostvac-VF ("Prostvac"), undergår lige nu en Fase III klinisk prøve.

Bavarian Nordic påstår at Prostvac har produceret "den mest omtalte overlevelse til dato i prostata cancer, " men Kerrisdales undersøgelse indikerer at Prostvacs påståede goder stammer fra misledende sammenligninger, ikke reel effektivitet. Kerrisdales rapport sætter også lys på nogle af de risici som står over for Bavarian Nordics kerne business af at sælge en ubevist vaccine mod kopper til den Amerikanske Regering til nødsituations oplagring, selv som at nye undersøgelser demonstrere at en langt mindre oplagring kunne dække lige så mange mennesker.

Den fulde rapport kan se her: kerr.co/bava

Prostvacs Påståede 8,5-Måneders Forbedring I Overlevelse Er Resultatet Af En Dårlig Kontrol Gruppe

I det tidlige 00'er, et nu ikke fungerende firma kaldet Therion testede Prostvac i mænd med minimale symptomer med metastatiske kastration-resistente prostata cancer (mCRPC). Studiet mislykkedes. Det originale mål med at forbedre progression-fri overlevelse, tid slog sammen uden signifikante forsvinding i sygdoms mærker, var ikke mødt og Therion gik konkurs.

Bavarian Nordic, fik dog kontrol af Prostvac og dømte det en succes, siden en op følgende analyse viste at behandlings gruppen oplevede en forbedring i den medianske overall overlevelse på 8,5 måned, højere en behandlings gruppen. Men dog, dette hop i overlevelse stammede ikke fra de gode resultater i behandlingsgruppen, men fra dårlige resultater i placebo gruppen. Placebo gruppen havde dokumenterede værre base prognostiske faktorer og en 7,5-år højere median alder end behandlingsgruppen, hvilket giver Prostvac et godt forspring. Yderligere, data fra andre studier fokuserer specifikt på typisk overlevelse tider for ældre mænd med sen prostata cancer, foreslår at de fleste eller alle af de 8,5 måneds forskel kunne skyldes alder alene.

Tidlig Kombinations-Terapi Data Bekræfter Manglen På En Betydningsfuld Overleves Gode

Mere nylige indsatser demonstrerer forbedret overlevelse i patienter som modtager både Prostvac og det immunterapeutiske cancer stof Yervoy viser kun yderligere Prostvacs ikkeeksisterende effektivitet. I en 30-patient prøve med ingen kontrol gruppe, over en række af Yervoy dosis niveauer, median overlevelsen var 31,6 måneder - lidt bedre end den ~30-måneders overlevelse set igen og igen i kontrol gruppen af andre sen prostata cancer studier. Eftersom Yervoy selv helt klart er aktivt, manglen på nogen yderligere forbedringer ved tilføjelse af Prostvac viser at vaccinen ikke gør noget. Yderligere, et fremskyndende værk viser at kontrolpunkt implantater hovedsagligt starter ved at udløse immune svar imod muterede "neoantigener, " ikke normale proteiner såsom den Prostvac har som mål. Derfor er noget håb om at kombinations behandling vil redde Prostvac fra en svagt stående Fase III data er ubegrundede.

"Mens vildledende Fase II resultater har tilladt Prostvac at maskere sig som en mulig behandling, da man putter det i ordentlig kontekst bliver det modsatte bevist, " sagde Sahm Adrangi, Chef Investerings Officer af Kerrisdale Capital. " Baseret på den videnskabelige litteratur, så producerer Prostvac ikke usædvanlige gode overlevelses rater, udgiver ikke bemærkelsesværdige T-celle eller antistof, forbedre ikke progressions-fri overlevelse, er ikke skyld i meningsfulde nedslag i PSA niveauer, og nedgør ikke engang raten af forhøjede PSA niveauer. Prostvac lader til at være endnu en ikke effektiv cancer vaccine i en lang række af ikke effektive cancer vacciner. "

Konference Opkald Skema

Sahm Adrangi, Chef Investerings Officer, og Shane Wilson, Analysetekniker, vil holde et konference opkald i dag klokken 11:00 EDT / 17:00 CEST for at diskuterer firmaets rapport.

For at deltage i konference opkaldet, ring venligst 855-780-5918 (indenlandsk), 224-633-1732 (internationalt), eller 80-88-42-84 (Danmark) og referer adgangskoden 2191536.

En genindspilning af opkaldet vil være tilgængelig efter opkaldet. For at få adgang til genindspilningen, kontakt venligst acao@kerrisdalecap.com

Om Kerrisdale Capital

Kerrisdale Capital Management, LLC, er et fundamentalt-orienteret investerings manager som fokuserer på et lang tids værdi investering og event-drevet specielle situationer. Kerrisdale har $330 millioner aktiver i bestyrelsen og er baseret i New York City.

Agnes Cao
Kerrisdale Capital