Kom hurtigt frem med naeste generations netvaerker

28 Okt, 2008, 13:30 GMT fra Tellabs

NAPERVILLE, Illinois, October 28 /PRNewswire/ --

- Optimer netvaerksinvesteringer med den nye Tellabs(R) 6335 Switch node

Forestil dig at planlaegge et vejforbedringsprojekt, hvor trafikken skal kunne køre uafbrudt og skifte baner uhindret og uden omveje. Derefter skal du tilføje millionvis af biler. Og budgettet er stramt. Det er den udfordring serviceudbyderne står overfor mens de opgraderer til naeste generations netvaerker for at imødekomme brugernes voksende efterspørgsel efter båndbredde.

Den nye Tellabs 6335 Switch Node placerer mobil og fastnetoperatører i førersaedet. Ved at vaere i stand til at håndtere forskellige trafiktyper på en fleksibel måde, optimerer Tellabs 6335 netvaerkskapaciteten. Serviceudbydere fortsaetter med at drage fordel af de eksisterende netvaerksinvesteringer uden at give afkald på pålidelighed eller ydeevne. Og de kan tilføje naeste generations servicer når tiden er inde.

Vi bevaeger os i den rigtige retning på en fleksibel måde

Tellabs 6335 node er en kompakt men samtidig komplet udstyret multiservice provisioneringsplatform (MSPP) der udspringer fra det succesrige Tellabs(R) 6325 Edge Node. Den deler faellesmoduler med Tellabs 6325 node men har yderligere slots til bedre kapital og driftomkostningsbesparelser sammenlignet med stabling af mange noder. En øgning af kapaciteten samtidigt med at kompakt størrelse bibeholdes, gør det muligt for Tellabs 6335 node at passe ind i en lang raekke applikationer og netvaerk hvilket gør det lettere for serviceudbydere at udvide i deres eget tempo og få mere ud af eksisterende netvaerk som allerede betjener kunder.

Tellabs 6335 noden:
    -- Er en platform med to formål som virker både som en MSPP så vel som en
       WDM transport løsning. Operatører kan blande MSPP og WDM på samme tid
       i den samme universelle shelf og høste fordelene af sømløs
       kapacitetsopdatering fra enkelkanal til flerkanals netvaerk.
    -- Understøtter 16 bølgelaengder suppleret af en suite af
       bølgelaengdemultipleks transpondere og filtre der opfylder behovene
       for metro-edge applikationer.
    -- Er udstyret med en kompakt, modulaert design med to størrelser, en
       to-rack og en syv-rack enhed der passer fint til metro- og
       corenetvaerk og kundelokationer og reducerer energiforbrug.
    -- Understøtter 2G og 3G mobil transportservicer til effektiv mobil
       backhaul.
    -- Tilbyder højere fleksibilitet og tilgaengelighed som det kraeves på
       meget konkurrencepraegede markeder.

"Vi udformede den kompakte Tellabs 6335 node til at imødekomme driftskravene på kraevende, konkurrencepraegede markeder på en fleksibel og økonomisk måde" sagde Mark Pashan, vice praesident og øverste leder for optiske transportprodukter hos Tellabs. "Idet vi fortsaetter succesen fra Tellabs 6325 Edge Node, overgår Tellabs 6335 den på alle måder. Vejen til naeste generations servicer er nu blevet meget glattere for operatører der ønsker at drage fuld fordel af eksisterende investeringer og overgå til pakkebaserede netvaerk i deres eget tempo."

Den nye Tellabs 6335 node vil blive tilgaengelig til at hjaelpe operatører med at lette trafikpropper i første kvartal af 2009.

Om Tellabs

Tellabs udvikler telekommunikationsnetvaerk til imødekommelse af brugernes stigende behov. Løsninger fra Tellabs gør serviceudbydere i stand til at levere højkvalitets stemme, video og data servicer over fastnet og trådløse netvaerker over hele verden. Tellabs (Nasdaq: TLAB) er en del af NASDAQ Global Select Market, Ocean Tomo 300(TM) Patent Indeks, S&P 500 og adskillige andre indekser indbefattet FTSE4Good og otte KLD indekser. http://www.tellabs.com

Tellabs(R) og Tellabs logo(R) er varemaerker tilhørende Tellabs eller dennes samarbejdspartnere i USA og/eller andre lande. Ethvert andet firma eller produktnavn som er naevnt heri kan vaere varemaerker tilhørende de pågaeldende virksomheder.

Website: http://www.tellabs.com

KILDE Tellabs