Komplet omkostningskontrol med den nye NCP VPN Client Suite

24 Nov, 2008, 12:20 GMT fra NCP engineering GmbH

NÜRNBERG, Tyskland, November 24 /PRNewswire/ -- NCP engineering GmbH meddeler deres godkendelse af en betydningsfuld lancering af version 9.1 for NCP Secure Enterprise Clients for Windows (Vista/XP 32/64 Bit and 2000). Vigtige funktioner omfatter: Budgetmanager, support af adskillige certifikater, support af WISPr-standarderne for hotspots og en forenklet softwareopdatering fra LAN-foretagendet.

Budget-Manageren skal monitorere omkostningerne for alle tilgaengelige tilkoblingstyper med fokus på UMTS-, GPRS- såvel som WLAN- tilkoblinger. Til dette formål konfigurerer administratorerne eller brugerne maengde- eller tidsbegraensninger i henhold til basisudbyderpriserne. Hvis brugeren overskrider sin satte graense, vil en advarselsmeddelelse komme frem eller yderligere forsøg forhindres afhaengigt af indstillingerne. Budget Manageren gør det også muligt at begraense eller deaktivere roaming. På den måde undgås ubehagelige overraskelser på udbyderens faktura.

Support af adskillige certifikater lader brugere med bare en VPN-klient få adgang til forskellige VPN'er. Adskillige brugere kan også udnytte 'puljen af baerbare computere' til arbejde i skiftehold. Til det formål sørger administratorerne for adskillige certifikatindstillinger i klientkonfigurationen.

Med hjaelp fra WISPr-Standarden (Trådløs Internetudbyder roaming), den nye browserfrie hotspot log-in teknologi, forenkles brugernes adgang til hotspots betydeligt. NCP-klienten er kompatibel ned alle WISPr- aktiverede hotspots. Når før det er konfigureret, kan brugeren automatisk etablere en VPN-tilkobling ved hjaelp af det konfigurerede hotspot med bare et enkelt klik. Den besvaerlige indtastning af bruger-id og password i browser-vinduet kan afskaffes. Hotspot support af yderligere udbydere er under forberedelse.

"Softwareopdateringen i LAN" aktiverer kørslen af aktuelt NCP-software såvel som konfigurationer og ledsagende filer (f.eks. Soft certifikater) ved hjaelp af NCP Secure Enterprise Management. Med version 9.1 er dette også muligt uden VPN-tilkobling i LAN-foretagendet.

Yderligere praestationsfunktioner tilbyder bekvemme konfigurationsmuligheder for at kunne håndtere opdateringer ved lave båndbredder eller "langsomme Internet-forbindelser". IPSec-Roaming sikrer, at en tilkobling ikke bliver logisk forstyrret på trods af aendringer i IP-adressen, dvs. datakommunikationen må ikke lige vaere blevet etableret.

For yderligere oplysninger om NCP Secure Enterprise Client besøg http://tinyurl.com/5uwnrm.

Om NCP engineering GmbH

NCP, med hovedkvarter i Nürnberg, Tyskland, er leverandør af applikations- og industrineutral kommunikationssoftware til yderst sikker dataoverførsel i offentlige netvaerk og på Internettet. Spidskompetencer er inden for områderne fjernadgang, IP-routing VPN- of Firewall-teknologier , identitets- og adgangsstyrelse (IAM), netvaerksadgangskontrol (NAC) såvel som staerk autenticitet og integrering af PKI-infrastrukturer. Under det førende princip "Sikre kommunikationer" udvikler firmaet produkter og løsninger til områderne mobil IT, distancearbejde, e-handel, online bankvaesen, erhvervelse af produktionsdata, systemkontrol (fjern vedligeholdelse) og kabling og etablering af netvaerk mellem forskellige grene af en virksomhed. NCP's teknologi garanterer sammenkøring og kompatibilitet med produkter fra andre producenter. NCP er afhaengig af samarbejde med teknologipartnere og OEM-partnere og af salg via distributører og autoriserede systemvirksomheder til national og international markedsføring. For yderligere oplysninger besøg http://www.ncp-e.com.

Pressekontaktpersoner:
    NCP engineering GmbH                  March Communications