Konftel lancerer nyskabende IP-konferencetelefon

24 Sep, 2008, 09:00 BST fra Konftel

UMEA, Sweden, September 24 /PRNewswire/ -- Konftel, Europas førende leverandør af konferencetelefoner, lancerer nu Konftel 300IP, en SIP-baseret konferencetelefon med en raekke innovative funktioner. 300IP gør det muligt at foretage lokale fempartssamtaler og ringe til forprogrammerede grupper samt at optage og lagre samtaler på hukommelseskort. Det er endvidere muligt at oprette personlige filer, hvor kontakter og indstillinger gemmes. Telefonen er udstyret med Konftels patenterede lydteknologi OmniSound 2.0, som giver krystalklar lyd med wideband.

- Undersøgelser viser, at telefonmøder vil blive mere populaert i fremtiden, fordi det sparer tid og penge og samtidig er mere miljøvenligt. Endvidere erstatter stadig flere virksomheder deres omstillingsanlaeg med IP-telefoni for at spare penge og streamline kommunikationen. For dem vil Konftel 300IP bestemt vaere interessant, siger Peter Renkel.

Konftel 300IP sluttes enten til et IP PBX-system eller direkte til en VoIP service provider. Telefonen er baseret på SIP (RFC 3261) og er kompatibel med de fleste SIP-platforme på markedet. For at gøre tilslutningen enklere understøtter Konftel 300IP endvidere Power over Ethernet.

Konftel 300IP har indbygget optagefunktion på SD-hukommelseskort og er den første IP-konferencetelefon på markedet, der tilbyder mulighed for at foretage lokale fempartssamtaler. Telefonen er endvidere udstyret med en konferenceguide, som gør det muligt at ringe til forprogrammerede grupper med nogle enkle tryk på tasterne. Webbaseret konfiguration af kontakter og indstillinger giver en let og tilpasningsdygtig telefonhåndtering, og muligheden for at importere og eksportere indstillinger og kontakter til telefonbogen forenkler installationen. Med Konftel 300IP er det også muligt at oprette profiler, der giver adgang til personlige kontakter og indstillinger, når brugeren logger på.

Konftel 300IP kan tilpasses til større mødelokaler med ekstra mikrofoner, men det er også muligt at tilslutte eksterne trådløse headset og højttaleranlaeg. Telefonen er fremtidssikret, da den kan opgraderes med smarte funktioner.

- Vi er meget glade for at kunne udvide vores produktportefølje med en af markedets mest avancerede IP-konferencetelefoner. Nu kan vi tilbyde en telefon, der kombinerer IP-telefonens mange fordele med vores innovative funktioner, udtaler Peter Renkel, adm. dir. i Konftel.

Konftel 300 kommer i handlen i midten af december 2008.

Om Konftel Konftel AB er Europas førende producent af konferencetelefoner. Siden 1988 har vi udviklet konferencetelefoner med den patenterede lydteknologi OmniSound(R), som bringer krystalklar lyd til telefonmødet. Produkterne saelges i hele verden under varemaerket Konftel. Hovedkontoret ligger i Umeå med datterselskaber i USA og England. Laes mere om virksomheden og produkterne på http://www.konftel.com.

For yderligere information kontaktes:

Peter Renkel, adm. dir. Konftel, +46-90-70-64-74, peter.renkel@konftel.com

Tommy Edlund, produktchef, Konftel, +46-90-70-64-81, peter.renkel@konftel.com