Lapponia - Inspirerende kunstnere til at dele mærkeoplevelsen

08 Dec, 2011, 13:16 GMT fra Lapponia Jewelry Oy

HELSINKI, December 8, 2011 /PRNewswire/ --

Lapponia smykker er inde i en global renæssance. Nutidens stærke kvinder ønsker at udtrykke sig med vores smukke design. Lapponias smykker er inspireret af det nordlige Finlands barske natur. Dette tætte bånd til naturen i nord er bragt til live i vores nye mærkeoplevelse, videoen Art of Expression, og vores overordnede markedsføringsstrategi, The Silent Language of Nature.

Klik her for at se denne multimediepressemeddelelse:

Lapponias mærkevideo kombinerer betagende billeder af den nordlige natur med en anden kilde til finsk stolthed, det talentfulde og internationalt anerkendte band Apocalyptica og deres sang Sacra. Videoen fortæller historien om Lapponias rødder og præsenterer kunstnernes inspirationskilde for dem, der aldrig har haft lejlighed til at opleve det nordlige Finlands eksotiske skønhed.

Lapponias kunstneriske egenart er også fremhævet i alle vores markedsføringsaktiviteter. Under optagelsen af videoen begyndte den verdenskendte fotograf Arno Rafael Minkkinen, der i øjeblikket er professor i billedkunst ved Bostons Universitet, at arbejde på et sæt smukke kunstfotos baseret på Lapponias 'silent language' markedsføringskoncept. Dette samarbejde resulterede i en samling billeder, der visualiserer Lapponias budskab på en virkelig smuk måde. Hvad angår kommunikation, adskiller kampagnen sig klart fra den måde, som andre luksusmærker udtrykker sig på. Og når det gælder  timing, kunne kampagnen ikke lanceres på et bedre tidspunkt end nu, hvor Helsinki i 2012 skal have rollen som Verdens Designhovedstad.

Om Lapponia

Lapponias historie startede, da virksomhedens visionære grundlægger, Pekka Anttila, bad billedhuggeren og smykkedesigneren Björn Weckström, som han mødte under sin uddannelse som guldsmed, om at designe de første smykker, som på det tidspunkt var meget unikke.. Inspirationen til Lapponias design er det finske Lapland. På rejser til Lapland blev Weckström inspireret af den helt usædvanlige form og overflade på guldklumper, fundet i Laplands floder. Det var denne inspiration, der fik ham til at designe Flowering Wall, der blev tildelt den store pris ved den internationale smykkekonkurrence i Rio de Janeiro i 1965. Siden da har Lapponia haft succes internationalt. Senere blev Björn Weckström fascineret af sølv og skabte en smykkeserie, der afspejler Finlands snedækkede marker og tilfrosne søer. Den ganske særlige overfladebehandling blev kendetegnet for Lapponias fornemme design.

Det unikke design og den eksotiske arktiske natur begyndte at vække mere og mere international interesse. Lapponia udviklede sig til et mærke uden grænser. Det blev værdsat af både kongelige personer og stjerner, fra Persiens kejserinde til Yoko Ono. Efter denne succes blev Lapponias smykker i 1970'erne designet af flere internationale smykkekunstnere.

Lapponias mystiske design bjergtager stadig mennesker i hele verden. I dag har Lapponia seks visionære kunstnere, der henter deres inspiration fra Laplands natur for at opfylde Lapponias mission om at skabe revolutionerende smykker i en ellers konservativ smykkeverden. Disse smykker bæres af karismatiske kvinder, der ikke er bange for at skille sig ud fra mængden.

Yderligere oplysninger:

Video: http://www.multivu.com/mnr/52795-lapponia