LEGO Group vaelger SuccessFactors til håndtering af medarbejdernes praestationer og kompetencer, automatisering af strategisk HR og accelerering af virksomhedens praestationer på globalt plan

06 Jun, 2007, 11:53 BST fra SuccessFactors, Inc.

KØBENHAVN, June 6 /PRNewswire/ --

- Verdens femtestørste legetøjsproducent implementerer SuccessFactors for 5000 medarbejdere på tvaers af 32 lande med et forventet afkast i løbet af 18 måneder ved effektivitetsbesparelser alene

SuccessFactors, Inc. den førende udbyder af skraeddersyede løsninger til administration af personalepraestationer og kompetencer meddelte i dag at have indgået kontrakt med en af verdens førende legetøjsproducenter, LEGO Group. LEGO Group vil implementere SuccessFactors' moduler Performance Management, Compensation Planning og Total Goal Management for sine 5000 ansatte i 32 lande, og forventer et afkast fra investeringen i løbet af bare 18 måneder. Formålet med SuccessFactors' initiativ er at synliggøre medarbejdernes indsats bag virksomhedens målsaetning og skabe større klarhed over de globale kompetencer ved at laegge alle medarbejderdata ind i et enkelt system.

LEGO Group er med en omsaetning på naesten $1.4 milliarder (DKK 7,823m) den femtestørste legetøjsproducent i verden samt et af de mest kendte maerker på markedet. Virksomheden, der blev grundlagt i 1932, er gået i arv gennem tre generationer inden for den samme familie, og er vokset fra et lille snedkervaerksted til en blomstrende, moderne og verdensomspaendende virksomhed. Virksomheden har benyttet et Performance Management-program siden 1999 og et personaleevalueringsprogram siden 2002. Begge er Excel-baserede systemer og blev udviklet internt. Selve processen var resursekraevende og en tung administrativ byrde. LEGO Group foretog en grundig markedsevaluering af adskillige udbydere, inden virksomheden besluttede sig for at implementere og standardisere globalt med SuccessFactors' løsning til administration af personalepraestationer og -kompetencer.

"På trods af de veletablerede processer hos LEGO, kraevede det internt udviklede performance management-system enorme resurser til indsamling af alle de nødvendige data og håndtering af disse i Excel-format" udtaler Søren Pagh Pedersen, Seniordirektør, HR, LEGO Group. "Lego risikerede også at ligge inde med ugyldige data som følge af kompleksiteter, mangel på professionelle IT-løsninger omkring programmerne og en tung administrativ byrde; alt sammen noget, som gjorde det nødvendigt at skifte til en mere robust, markedsafprøvet løsning som SuccessFactors."

"Vi syntes, at SuccessFactors var det mest gennemprøvede system på markedet, og deres medarbejdere udviste den nødvendige indsigt og ekspertise mht. hvad, som kraeves for at køre og styre et HR-system", tilføjer Søren Pagh Pedersen. "Vi syntes isaer om det faktum, at SuccessFactors er nemt at tilpasse til vores eksisterende system med hensyn til udseende og brugerfornemmelse. Foruden de mange ekstra fordele betyder dette, at vi kommer til at opleve faerrest muligt forstyrrelser ved implementeringen, og systemet er nemt at tilpasse til vores eksisterende arbejdsgang. Det var også vigtigt for os, at have en effektiv metode til håndtering af vores seniorledelse. Vi ønskede at skabe en mere glidende arbejdsgang og en konsekvent historik over alle vores medarbejdere og ledere."

LEGO Group vil implementere SuccessFactors over flere faser. Implementeringen vil blive indledt i august 2007 for en begraenset gruppe på 300 ansatte på tvaers af virksomheden, fortrinsvis fra mellemledelsen og højere oppe i hierarkiet. Den fulde implementering begynder i november 2007 og kommer til at omfatte 5000 ansatte.

Søren Pagh Pedersen fortsaetter: "Vores interne forretningsplan viser et forventet investeringsafkast inden for atten måneder. Vi forventer at spare 105 dage om året i transaktionsarbejde på HR-siden og spare yderligere 600-800 arbejdsdage om året. Prismodellen på Software as a Service (SaaS) passer til målsaetningen for vores virksomhed, og vi tror, at SuccessFactors vil kunne vokse og tilpasses i takt med vores egen vaekst."

SuccessFactors administrerende direktør, Lars Dalgaard, tilføjer "Nok er jeg administrerende direktør for en global software-virksomhed, men jeg er opvokset i Danmark og er umådelig stolt af, at en fantastisk virksomhed som LEGO Group har valgt at indgå partnerskab med SuccessFactors. Vi glaeder os til at hjaelpe denne fantastiske virksomhed til yderligere succes fremover."

Fremover vil Søren Pagh Pedersen og hans team evaluere og udforske nye, potentielle funktionalitetsområder, heriblandt SuccessFactors' modul til successionsplanlaegning.

Om LEGO Group

Virksomhedens hovedafdeling ligger i Billund, Danmark, med underafdelinger over hele verden, og LEGO-produkterne saelges i mere end 130 lande. Navnet LEGO er en forkortelse af ordene "leg godt" og har forsat en central placering i virksomhedens vision. Der fremstilles omtrent 17, 8 milliarder LEGO-klodser og andre komponenter om året - hvilket svarer til omtrent to millioner klodser i timen eller 33,824 i minuttet!

Om SuccessFactors

SuccessFactors leverer skraeddersyede løsninger til administration af personalepraestationer og -kompetencer. Virksomhedens software skal fremme gennemskuelighed, ansvarlighed og resultater, og derved gøre det muligt for organisationer at fjerne virksomhedspolitik, som ødelaegger motivationen og haemmer praestationerne. SuccessFactors har i løbet af de sidste 12 måneder oplevet en vaekst drevet af branchens højeste fornyelsesrate fra 346 kunder til over 1300 kunder og fra 1 million brugere til over 2 millioner brugere i 156 lande, på tvaers af 60 industrier og 18 sprog - alt imens er softwaren blevet lettere at anvende. I løbet af denne periode har virksomheden naesten fordoblet sin medarbejderbase, som for øjeblikket består af 450 medarbejdere, som er dybt engagerede i effektiv personaleadministration. Virksomheden har gennem omhyggelig tilrettelaeggelse af den interne vaekst vaeret i stand til at tilbyde samme fortraeffelighed til sine kunder, som har gjort SuccessFactors til den produktmaessigt, kundemaessigt og omsaetningsmaessigt førende virksomhed inden for personale og kompetenceløsninger. Kunderne omfatter Kimberly-Clark Corporation, MasterCard Worldwide, Textron, Sutter Healthcare, Direct Energy, Quintiles Transnational, Volkswagen i Nordamerika, Lancaster General Hospital og Salesforce.com. Virksomheden fortsaetter med at ekspedere sine kunder på et uovertruffent globalt niveau ved at udbyde en skalerbar og sikker global hostingplan, som er førende inden for industrien. SuccessFactors, der blev grundlagt i 2001, har 15 afdelinger verden over, som samarbejder om at yde en staerk lokal kundesupport. Der findes yderligere oplysninger på http://www.successfactors.com/.

KILDE SuccessFactors, Inc.