LifeGem også i Danmark klar til introduktion

22 Mar, 2005, 09:00 GMT fra LifeGem Europe BV

ZUNDERT, Holland, March 22 /PRNewswire/ --

- AEgte diamant af afdødes aske

Mange efterladte har behov for et konkret, personligt minde, når en af deres kaere er død. Omdannelse af kremerede afdødes aske til forskellige slags smykker har fundet sted i lang tid. Med introduktionen af LifeGem diamanten tidligere i Benelux (2003) og Tyskland (2004) bliver det inden laenge også i Danmark muligt at bestemme sig for en aegte certificeret diamant af afdødes aske.

Diamanter af høj kvalitet opstår ikke kun i naturren, men kan også fremstilles kunstigt. Det sker ved, at kulstof, basiselementet i en diamant, bringes i lignende omstaendigheder som i naturen. LifeGem created diamonds har udviklet en metode til at udvinde det rene kulstof af asken efter en kremation. I en specielt udviklet diamantpresse opstår der derpå et par uger senere en rå diamant. En proces der i naturen tager millioner af år. Derefter slibes og poleres den rå diamant i naesten hvilken som helst form. Alle LifeGem diamanter verificeres og certificeres individuelt og forsynes ved hjaelp af kold laser med et unikt kendetegn og hvis det ønskes en personlig tekst af den efterladte. De efterladte kan endda selv følge hele processen via et sikret tracking og tracing system via Internet.

Amerikansk opfindelse

De LifeGem created diamond er oprindeligt en amerikansk opfindelse. Introduktionen af LifeGem i Europa er Ton Jaspers' initiativ. Denne hollandske erhvervsdrivende søgte efter en af hans kaere var gået bort efter muligheder for at kunne have et konkret minde på sig. Via Internet laerte han LifeGem created diamonds at kende. Han tog kontakt op for selv at bestille tre diamanter.

"Det er først og fremmest en utrolig historie, men den, der fordyber sig i materien kan ikke drage andre konklusioner end, at det i hvert fald er er meget specielt. Ja, det er en aegte diamant, med de samme fysiske egenskaber som diamanter har, der bliver fundet i naturen. Sammenlign det med en rose, der plukkes i naturen og en rose der dyrkes i et drivhus og saelges af en gartner. Begge roser er i besiddelse af den samme skønhed og de samme egenskaber", ifølge Ton Jaspers. "Jeg synes, at alle i Europa skal have lejlighed til at kunne anskaffe sig dette saerlige minde. I samarbejde med LifeGem created diamonds i USA har vi derfor nu oprettet LifeGem Europe", ifølge Jaspers.

www.lifegemeurope.com
    FODNOTE TIL REDAKTIONEN:
    Hvis det ønskes står rettighedsfrie fotoer til rådighed.

KILDE LifeGem Europe BV