Modehuset H&M vaelger MarkMonitor til at bekaempe online forfalskning og salg på det grå marked

09 Maj, 2006, 04:50 BST fra MarkMonitor

SAN FRANCISCO og LONDON, May 9 /PRNewswire/ --

- Auction Monitoring Solution afslører uautoriserede saelgeres identitet og gør H&M's globale sikkerhedsgruppe i stand til at lukke ned for illegale auktioner

MarkMonitor(R), der er førende inden for sikring af online virksomhedsidentitet, bekendtgjorde i dag, at H&M Hennes & Mauritz AB (H&M, Stockholm Exchange: HMB.ST) har valgt MarkMonitors Auction Monitoring(TM )-løsning til at identificere og fjerne online forfalskninger og salg på det grå marked af H&M's modetøj på illegale netauktioner. Auction Monitoring, som er en nøglekomponent i MarkMonitors integrerede pakkeløsning til identitetssikring, tager fat på den stigende bekymring om indtaegtstab og varemaerke-undergravning pga. uautoriseret produktsalg og illegal merchandising på Internet auktionssider. Som en global virksomhed, der satser på en langsigtet opbygning af 'brand equity', styrker H&M's valg af MarkMonitors løsning firmaets mulighed for at bekaempe online forfalskninger og omledning til det grå marked i den meget konkurrencepraegede globale modeindustri.

H&M, der blev etableret i 1947, er en global virksomhed, som leverer moderigtige kvalitetsprodukter til den rigtige pris og tilbyder en lang raekke kendte og efterspurgte maerker. Med mere end tusind butikker i 22 lande er H&M's maerkenavn synonymt med velkendt, smart og meget populaer mode. Som frontfigur inden for modeverdenen har H&M samarbejdet med indflydelsesrige modedesignere såsom Stella McCartney og Karl Lagerfeld, og det har givet detailhandelen endnu mere vind i sejlene. For at håndtere den voksende trussel fra forfalskninger og det grå marked har H&M søgt en løsning, som vil gøre firmaet i stand til globalt at overskue illegale online aktiviteter og dermed fremme en hurtigere afsløring af svindleres identitet verden over.

"Vi havde en mistanke om, at vores produkter blev solgt illegalt online, men vi har ikke haft vaerktøjerne til at spore eller identificere gerningsmaendene, indtil vi tog Auction Monitoring i brug", siger Bjorn Norberg, juridisk chef i H&M. "Med MarkMonitors løsning kan vi automatisere og effektivisere afsløringen af de ansvarlige og gribe ind med det samme ved at lukke ned for deres illegale auktioner. MarkMonitor kan hjaelpe os med at udnytte vores interne ressourcer bedre ved at effektivisere en tidligere meget tidskraevende proces. Løsningen kan forbedre firmaets overordnede sikkerhed gennem grundig overvågning af online svindelaktiviteter og ved at minimere indtaegtstab fra forfalskninger og varer fra det grå marked - så vi kan fortsaette med at producere kvalitetsmode til de overkommelige priser, vi er kendte for."

MarkMonitors Auction Monitoring giver virksomheder indsigt i, hvordan deres produkter bliver solgt online og af hvem, herunder sted, profil og identitet. Løsningen identificerer og prioriterer misbrug, sender en e-mail ved mistaenkelige online auktioner og aktiverer automatisk svar, så man hurtigt kan lukke ned for den illegale auktion. Auction Monitoring er del af en omfattende løsning til håndtering af online virksomhedsidentitet, som inkluderer domaenehåndtering, maerkebeskyttelse og svindelforebyggelse. Løsningen gør virksomhederne i stand til at beskytte deres maerker og forbrugerne fra en raekke identitetsbaserede trusler som fx forfalskede varer, salg på det grå marked, svindel, phishing og varemaerkekraenkelse.

"Online auktionssider, hvor saelgerens identitet og produktets autenticitet er ukendt af køberen, giver bedragere en virtuel kanal til at distribuere deres varer. Med MarkMonitors automatiserede system, der kan finde og prioritere illegale online salgsaktiviteter, bliver gaetterier udelukket fra eftersporingen af mistaenkelige forfalskninger. Det gør virksomhederne i stand til at beskytte deres indtaegt og kunder," siger Mark Shull, CEO for MarkMonitor. "Det uautoriserede salg af varer på online auktioner haemmer succesen og vaeksten ved e-handel, og det er vores mål at hjaelpe virksomheder med at beskytte dem selv og deres kunder mod den form for online trussel og tab."

Om H&M

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) blev etableret i 1947 i Sverige. Virksomhedens forretningskoncept er at tilbyde mode og kvalitet til den rigtige pris. H&M er noteret på Stockholm Stock Exchanges O-list og har ca. 1200 butikker i 22 lande. H&M har mere end 50.000 ansatte, og det opnåede salg inklusiv moms var i 2005 71.886 millioner SEK. H&M har et stort varesortiment, der er delt ind i flere forskellige koncepter til kvinder, maend, teenagere, børn og kosmetik. Virksomhedens tøjkollektioner er skabt af egne designere, tilskaerere og indkøbere. For mere information se www.hm.com.

Om MarkMonitor

MarkMonitor er globalt førende i at levere omfattende beskyttelse af online virksomhedsidentitet, Making the Internet Safe for Business(TM). MarkMonitors integrerede Brand and Fraud Protection(TM) platform leverer fuld life-cycle management inklusiv Early Warning System(TM) såvel som real-time opsporing og efterforskning og respons til en lang og stadigt voksende liste af identitetsbaserede online sikkerhedsproblemer, som virksomhederne står overfor i dag. Disse løsninger er muliggjort af et omfattende maerke og bedrageri efterretningsnetvaerk, der holder øje med uhensigtsmaessig eller ulovlig brug af virksomhedsnavne eller identiteter på Internettet. Dette inkluderer hjemmesider, søgemaskiner, større e-mail systemer, domaenenavnesystemer, registre, message boards, blogs, chat rooms og auktioner. For mere information se www.markmonitor.com.

Hjemmeside: http://www.hm.com

KILDE MarkMonitor