Motorola lancerer "global flagship-forretning" på Den Røde Plads

05 Okt, 2006, 00:18 BST fra Motorola, Inc.

MOSKA, October 4 /PRNewswire/ --

- 'Røde Plads MOTO' praesenterer og fejrer totalt seje oplevelser

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) bekendtgør i dag åbningen af "Røde Plads MOTO" - virksomhedens nyeste "global flagship-forretning" og dens nyeste fremstød i kampen for at genopfinde forretninger for forbrugere, der er ude efter det seneste indenfor mobil kommunikation.

Placeret i det berømte GUM butikscenter på Den Røde Plads, går Motorolas nyeste maerkevareforretning bevidst vaek fra den traditionelle indkøbsoplevelse. Virksomhedens designere har skabt forbrugercentreret oplevelse, som indbyder den besøgende til at opdage, udforske, eksperimentere og have det sjovt, mens de vaelger det mobiludstyr, som bedst passer til deres unikke, personlige behov.

" Røde Plads MOTO er kronjuvelen i Motorolas russiske forhandlernetvaerk," sagde Jeremy Dale, vicepraesident for detailhandel og markedsføring. "Vi aendrer den måde forbrugere i Rusland og rundt om i verden oplever og køber mobiltelefoner. I dag er det meget mere en oplevelse og dette giver os mulighed for at vise, hvad Motorola handler om - totalt seje apparater and problemfri mobilkommunikation."

Røde Plad MOTO-oplevelsen er resultatet af Motorolas ypperste udvikling efter to års global research. I løbet af de seneste 18 måneder, har virksomheden igangsat mere end 140 selvstaendige forretninger over hele verden, inklusive flagship maerkevareforretninger, "forretning-i-forretning" butikker og kiosker.

I de seneste uger, har Motorola også slået dørene op til en ny aera af mobil-forretninger i Beijing og Shanghai fremhaeve Kinas strategiske betydning. Tilsvarende viser virksomhedens nye forretningsoplevelse i Moskva Motorolas engagement i investering og vaekst i Rusland.

"Røde Plads MOTO er den første og mest spektakulaere af en raekke Motorola-maerkebutikker planlagt i Rusland," sagde Inga Churashova, administrende direktør for Motorola Russia. "Vi har store forventninger til Motorolas fremtid i Russia, som på alle måder er en af verdens mest spaendende og dynamiske markeder for mobil kommunikation."

Alle detaljer er designet med forbrugeren for øje

Røde Plads MOTO er delt op i tre lag af oplevelser, som hver repraesenterer en raekke interaktive oplevelser af Motorolas prisbelønnede mobiltelefoner. Måske endnu vigtigere end det fysiske rum har Motorola designet det personlige islaet. Butikspersonalet er ansat og traenet med henblik på at sikre en passion for femstjernet kvalitet. Personalet er eksperter i produkter og oplevelser, og opsat på at sikre, at den besøgende føler sig fri til at udforske, stille spørgsmål og afprøve produkter og oplevelser - fra mobil musik og video billeder, intersetsurfing, spil og håndfri med Bluetooth og tilbehør. Og Motorola stopper ikke med salget. Virksomheden har skabt eftersalgstraening i butikken for at hjaelpe kunderne med at få det mest mulige ud af deres Motorola mobiler. Udover betjening og traening i verdensklasse, vil besøgende hos Røde Plads MOTO opleve nyskabelser som interaktiv gulvbelaegning, "MOTO-spression" borde til internetsøgning og downloadning af gratis ringetoner og spil, og en graverings og telefontatoveringsstation for dem, der udtrykke sig selv gennem den ultimative, individuelle mobiltelefon.

"Åbningen af Røde Plads MOTO understrejer vores entutiasme for Rusland såvel som vores fortsatte engagement for at bringe de nyeste og bedste innovationer på markedet," sagde Carsten Schmidt, koncernvicedirektør for Motorola og administrerende direktør for Motorolas mobilapparatvirksomhed i Europe. "Det er en stor dag for Motorola og vores tilstedevaerelse i Rusland."

Om Motorola

Motorola er kendt verden over for at vaere en innovativ leder indenfor trådløs- og bredbåndskommunikation. Inspireret af vores vision om problemfri mobilitet, er vi hos Motorola engageret i at hjaelpe med at saette dig i forbindelse med og holde kontakten ved lige med de medarbejdere, oplysninger og den underholdning, du ønsker og behøver på en nem og problemfri måde. Det gør vi ved at designe og levere "must have" produkter, "must do" oplevelser og staerke netvaerk - sammen med en komplet raekke supporttjenester. En Fortune-100 virksomhed med global tilstedevaerelse og betydning, Motorola solgte for 36,8 milliard US dollar i 2005. For yderligere oplysninger om vores virksomhed, medarbejdere og innovationer, besøg venligst http://www.motorola.com

MOTOROLA og M Logoet er registreret i USAs Patent & Trademark Office.

Web site: http://www.motorola.com

KILDE Motorola, Inc.