Movianto udvider sit netvaerk til at omfatte ni europaeiske lande

31 Aug, 2006, 11:13 BST fra Movianto GmbH

STUTTGART, Tyskland, August 31 /PRNewswire/ -- Movianto, et datterselskab af Celesio, Europas førende virksomhed inden for distribution af medicinalvarer, kan fortsaette som planlagt med integrationen af den danske virksomhed Tjellesen's logistikafdeling. Myndighederne har godkendt Celesio AG's overtagelse af K.V. Tjellesen A/S i juni 2006.

Tjellesens logistikafdeling leverer en vifte af logistiske tjenester til medicin- og sundhedsbranchen, herunder lager, ompakning, plukning og pakning, fakturering og levering til grossister, hospitalsapoteker og andre dele af sundhedssektoren. Logistikafdelingen er i øjeblikket ved at blive integreret i Celesios datterselskab Movianto.

Med Tjellesen har Movianto styrket sit europaeiske netvaerk og kan nu ikke kun udbyde tjenester i Danmark, men kan også levere nordiske distributionsløsninger i hele Norden og Baltikum. Desuden supplerer denne udvikling Moviantos nuvaerende tilstedevaerelse i Norge. I fremtiden vil gruppen yde logistik- og distributionstjenester til sine internationale kunder - herunder verdens ti største medicinalfirmaer - på tvaers af et netvaerk på ni europaeiske lande.

Følgende datterselskaber hører under Movianto: Sanova Pharma (Østrig), Movianto Ceská republika (Tjekkiet), DGX Pharma (Frankrig), Sanalog Logistik (Tyskland), Healthcare Logistics and Castlereagh Pharmaceuticals (Storbritannien), SEUR Pharma (Spanien) samt Movianto-afdelingerne i K.V. Tjellesen (Danmark), Cahill May Roberts (Irland) og NMD Grossisthandel (Norge).

Henvendelser rettes til:

Ottilie Krug, Tel: +49(0)711-900-597-912/Fax: +49(0)711-900-597-910
    Movianto GmbH, Neckartalstrasse 155, D-70376 Stuttgart, Tyskland
    E-Mail: ottilie.krug@movianto.com
    Internet: www.movianto.com

Om Movianto GmbH

Movianto GmbH er en forretningsenhed af Celesio AG, den førende medicinaldistributionsvirksomhed i Europa. Med sine 1.400 medarbejdere i et netvaerk på ni europaeiske lande yder Movianto innovative logistik- og distributionsløsninger til medicinal- og sundhedsbranchen. Moviantos internationale kunder nyder godt af et orverordnet europaeisk netvaerk, den brede vifte af logistikydelser, kendskabet til de lokale markeder og kompromisløse kvalitetstandarder. Desuden kan de få udbytte af ekspertviden vedrørende sundhedsmarkedet, som er på linje med branchens krav til videreudvikling.

Se www.movianto.com for yderligere oplysninger.

KILDE Movianto GmbH